Sökning: "Course offerings."

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Course offerings..

  1. 1. Insider sales

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Åkerström; Simon Nyström; [2023]
    Nyckelord :Selling owners; IPO; Underpricing; Analyst coverage; Quiet period; Business and Economics;

    Sammanfattning : Course: BUSN79 - Degree Project in Accounting and Finance Authors: Simon Nyström, Axel Åkerström Advisor: Reda Moursli Key words: Selling owners, IPO, underpricing, analyst coverage, quiet period Purpose: The purpose of this thesis is to investigate if insider sales in initial public offerings affects the level of underpricing in the Swedish stock market. We further aim to evaluate if prestigious underwriters with affiliated high-quality analysts have a moderating effect on the relationship between insider sales and underpricing. LÄS MER

  2. 2. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  3. 3. Does Question-Based Learning Increase Student Confidence in Programming?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Snarberg; Hanna Almqvist; [2022]
    Nyckelord :E-learning; Question-based learning; Self-assessment; Confidence; Gender; Introductory programming.;

    Sammanfattning : An increasingly evident trend within higher education is the transition to online settings and the emergence of new online learning initiatives. This study evaluates an online learning environment which incorporates question-based learning.  Previous research has shown that question-based learning accelerates student learning. LÄS MER

  4. 4. Mending the end-goal paradox of social and commercial marketing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Käll; Nuria Budesca Alameda; [2022]
    Nyckelord :Social Marketing; Emotional Communication; Behaviour; Attitudes; Brand Community; Storytelling; Norms; Aim’n; Platanomelón; Sweden; Spain; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Mending the end-goal paradox of social and commercial marketing - An explorative case study of brands’ emotional communication influence on consumers’ behavioural attitudes Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Klara Käll & Núria Budesca Alameda Supervisor: Annette Cerne Keywords: Social Marketing; Emotional Communication; Behaviour; Attitudes; Brand Community; Storytelling; Norms; Aim’n; Platanomelón; Sweden; Spain Purpose: The purpose of this study is to investigate consumers' attitudes toward social marketing behaviours communicated by brands with regards to emotions. Methodology: This research was carried out with the research philosophies of relativism for ontology and social constructionism for epistemology. LÄS MER

  5. 5. En verklighetsberättelse : en kvantitativ innehållsanalys av representationen mellan kvinnor och män i journaliststudenters examinerande reportage

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Nellie Skute; [2022]
    Nyckelord :Journalism Studies; Lund University; Gender representation; Social Sciences;

    Sammanfattning : A multitude of academic studies show that women have been, and still are underrepresented in journalistic products. A global study from 2020 covering the news content in 116 countries showed that women constituted only 25 percent of persons occurring in the content. The number for Sweden was 38 percent. Other studies show similar results. LÄS MER