Sökning: "Craft skills"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Craft skills.
1. Serveringspersonalens kommunikations- och interaktionsförmåga : En kvalitativ studie om vikten av en tydlig och bra kommunikation och interaktion mellan serveringspersonal och gäst
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. Hur ter sig teknikämnet i en slöjdsal?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I detta examensarbete undersöks hur teknikämnet ter sig när det undervisas i en slöjdsal sett utifrån aktörerna elever, lärare och Skolverket. Följande frågeställningar har formulerats inom ramen för denna studie:1. Hur framträder teknikämnet hos elever och hos lärare när undervisningen sker i en slöjdsal? 2. LÄS MER
3. Audhumbla and Heidrun beyond gods and mead : Species selection for production of leather in Late Iron Age Scandinavia
Master-uppsats, Uppsala universitet/ArkeologiSammanfattning : Leather has been one of the most common crafting materials in human history. With its incredible versatility it has been used for clothes, shelter, books, armour, containers, decoration, and everything in between. LÄS MER
4. Reconstructing Eighteenth-Century Tailoring: A Qualitative Study of Craft Knowledge
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This thesis researches the craft knowledge in eighteenth-century sewing through case studies and reconstructions. With the theoretical framework of experimental archaeology, craft science and object-based research, it was found that reconstructions can be a suitable method to research and document craft knowledge and skills of hand sewing. LÄS MER
5. Attention based Knowledge Tracing in a language learning setting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Knowledge Tracing aims to predict future performance of users of learning platforms based on historical data, by modeling their knowledge state. In this task, the target is a binary variable representing the correctness of the exercise, where an exercise is a word uttered by the user. LÄS MER