Sökning: "Creative Class Theory"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Creative Class Theory.
1. “HYRAN VERKAR INTE VARA ETT PROBLEM GIVET ANTALET INTRESSENTER VI HAFT”. En kritisk diskursanalys av mediernas makt över en gentrifieringsprocess utifrån fallet Möllevången
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Sweden has gone from having the most regulated housing-market in Europe, to having one of the most liberal and market oriented ones in just 30 years. This has a great impact on the everyday life of the many people living in Sweden's larger cities. LÄS MER
2. A Capabilities Approach to Late Modernity : Flexibility, Singularity, and Human Flourishing in the Labor Market
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : In my paper, I argue that the underlying social ideals of the late modern labor market, namely flexibility and singularity, undermine human flourishing as conceptualized by Martha C. Nussbaum. It is on these grounds, that we should be critical of late modernity. LÄS MER
3. Wandering Through Intellectual Ashes : National Identity and the Southern Question in Postwar Marxist Italian Film. A Postcolonial Visual Ontology
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : This thesis is crafted as an explorative theoretical essay, which aims to disclose the continuities and shifts in constructions of Italian post-war identity through the lenses of Marxist theory and postcolonial film analysis. The research will attempt to locate three paradigmatic cases of post-war Italian cinema and their authors in relation to the historical context, as well as coeval political and theoretical developments in the country. LÄS MER
4. Att göra läsningen angelägen : Didaktiska möjligheter och hinder i arbetet med att väcka elevers intresse för läsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte har varit att bidra med kunskap om möjligheter och hinder i lärares arbete med att skapa läsintresse hos elever med varierad språklig bakgrund och förmåga. Tidigare forskning, internationella och nationella granskningar och rapporter påvisar en trend av ett sjunkande intresse för läsning bland våra elever och forskning kring hur trenden kan vändas efterfrågas. LÄS MER
5. Le th��tre, un outil p�dagogique pertinent dans l'apprentissage du fran�ais par des d�butants en Su�de
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This study examines if theatre is a relevant tool for helping language students in the learning of the French language in Sweden. The theatre is considered and used as a dramatic and creative play for educational purposes, not for representational purposes. LÄS MER