Sökning: "Creative media"

Visar resultat 1 - 5 av 258 uppsatser innehållade orden Creative media.

  1. 1. Fyra av fem stjärnor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lukas Eriksson; Edith Lindoff; [2024-02-28]
    Nyckelord :kulturjournalistik; populärkultur; musik; musikjournalistik; musikkritik; skivrecensioner; entertainment journalism; pop culture; music; music journalism; reviews;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to explore how today's music criticism is expressed in Swedish media and whether the geographical proximity to musical acts can influence the character of the music review. To do this, we looked at different aspects such as the content, the grading and the overall tonality in reviews of records. LÄS MER

  2. 2. Att vara (sant) eller att inte vara(sant), det är frågan : En undersökning av litterär sanning utifråndubbelkontraktet och faktionsberättelsen medutgångspunkt i romanerna Märit och Eufori

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Malin Tegendal; [2024]
    Nyckelord :Ing-Marie Eriksson; Elin Cullhed; Märit; Eufori; creative writing; fiction writing; faction; reader’s contract;

    Sammanfattning : The aim of this thesis study is to examine questions regarding truth in fiction, the term literarytruth. The study is based on the two works of fiction, Märit by Ing-Marie Eriksson (1965) and Eufori by Elin Cullhed (2021). LÄS MER

  3. 3. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Fredriksson; Lucas Wu; [2024]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; ethical considerations; social responsibility; managerialism; fourth estate.;

    Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER

  4. 4. Who is that GAI? : En kvalitativ studie om svenska journalisters föreställningar kring hur generativ artificiell intelligens påverkar journalistikens professionalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Rissén; Sandra Tottie; [2024]
    Nyckelord :Generativ artificiell intelligens; Svenska journalister; Professionalisering; Sociotekniska föreställningar; Teknisk utveckling.;

    Sammanfattning : Title: Who is that GAI?  – A qualitative study on Swedish journalists’ imaginaries of how generative artificial intelligence affects the professionalization of journalism.  The increasing discourse surrounding the role of generative artificial intelligence (GAI) in journalism has recently been widely discussed as it brings both opportunities and challenges for the journalism profession. LÄS MER

  5. 5. Authorship in AI Cinema : The Frost through the lens of Walter Benjamin

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Filmvetenskap

    Författare :Taras Låvenberg; [2024]
    Nyckelord :Authorship; AI; AI Cinema; Critical film theory; Generative Media; Film Studies; The Frost; Walter Benjamin.;

    Sammanfattning : The rapid development of generative AI technology challenges traditional ideas of authorship. This thesis investigates the concept of authorship in AI cinema, an emerging approach to filmmaking where advanced AI technology is used in the film production process. The study is focused on the AI film The Frost (Josh Rubin, 2023). LÄS MER