Sökning: "Creative product exposure"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Creative product exposure.

  1. 1. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. Kreativ produktexponering inom e-handeln

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Hagansbo; Maja Larsdotter; [2014]
    Nyckelord :Creative marketing; Creative product exposure; E-commerce; Retailer benefits;

    Sammanfattning : This study investigates whether creative online product exposure within the clothing industry has a positive effect on the behaviour and attitude of today's consumers. Product exposure is the most important stimulus in the online marketing universe, yet few studies exist on this topic. Thus, this study pioneers in this specific research field. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :bloggar; produktplacering; word of mouth; stealth marketing; viral marknadsföring; kommunikationsprocessen; påverkan;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER

  4. 4. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :produktplacering; blogg; kommunikationsprocessen; word of mouth; stealth marketing;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans   Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende       Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.   Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet                    med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER