Sökning: "Crisis Communication strategies"

Visar resultat 16 - 20 av 206 uppsatser innehållade orden Crisis Communication strategies.

  1. 16. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Vilma Rosenblad; Wilma Nordin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Crisis communication; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; critical rhetorical analysis; Oatly; Blackstone Growth.; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; kriskommunikation; kritisk retorikanalys; Oatly; Blackstone Growth; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER

  2. 17. Analyzing Zelensky's Twitter communication strategies during the ongoing conflict : A study based on speech act theory

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fanny Einarsson; Agnes Larsson; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; intercultural communication; speech act theory; Twitter;

    Sammanfattning : This essay examines Ukrainian President Volodymyr Zelensky’s tweets during the early phase of the conflict between Russia and Ukraine. The method is mixed with both quantitative and qualitative studies and is based on content analysis. LÄS MER

  3. 18. Trakasserierna och maktmissbruket vid regementet K3 : En kvalitativ textanalys av Försvarsmaktens kriskommunikation efter avslöjandet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Lundqvist; Emilia Digerås; [2023]
    Nyckelord :Strategier; kommunikationstyper; värdegrund; öppenhet; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Studiens utgångspunkt börjar i bakgrunden som presenterar fenomenet kris och dess innebörd, myndighetskommunikation, kriskommunikation och förtroendekriser. Studiens material består av tre uttalanden från Försvarsmaktens regementschef Ola Bavér och arméchef Karl Engelbrektson. LÄS MER

  4. 19. Hur hanterar en influencer en kris? : - En retorisk analys av Marqaux Dietz kriskommunikation kring skandalen ”Den medvetslösa och blodiga mannen framför dörren”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Denice Grossmann; Esmeralda Soto; [2023]
    Nyckelord :Margaux Dietz; Crisis communication; Social media trial; Rhetoric; Apologia; Margaux Dietz; Kriskommunikation; Mediedrev; Retorik; Apologia;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Sociala mediers framväxt har lett till uppkomsten av en ny yrkesgrupp kallad influencer. Detta yrke innebär en betydande uppmärksamhet och ett visst ansvar gentemot både sin publik och samhället. LÄS MER

  5. 20. "Konsten att glidflyga genom en storm" : En innehållsanalys gällande Red Bull GmbHs hantering av kriskommunikation

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Line Svensson; [2023]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Stakeholder Theory; Incidenter Kriskommunikation; Red Bull GmbH 3;

    Sammanfattning : Crisis management encompasses a range of strategies, including crisis communication, which plays a critical role in maintaining a company’s reputation and managing stakeholders’ perceptions during challenging situaions. This study investigates the crisis communication practices employed by Red Bull GmbH during a crisis situation. LÄS MER