Sökning: "Critical Success Factors"

Visar resultat 6 - 10 av 526 uppsatser innehållade orden Critical Success Factors.

  1. 6. Impacts of Participatory Design on Data Driven Decision Making in Organisations

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Georgios Rovolis; [2023]
    Nyckelord :participatory design; participatory decision making; decision making; data driven decision making; organisations;

    Sammanfattning : This thesis explores the impacts of applying participatory design (PD) to data-driven decision-making (DDDM) in organisations. Despite the extensive examination of PD and DDDM individually, there is a noticeable research gap in understanding their integration and their impact on decision-making processes in organisations. LÄS MER

  2. 7. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Österberg; [2023]
    Nyckelord :analysmodell; användarupplevelse; användarresa; användbarhet; användningstester; e-tjänster; kritiska framgångsfaktorer; offentlig sektor; tjänstedesign; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER

  3. 8. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Fanny Juhlin; Sofia Jerndal; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge sharing; fintech company; enabling factors culture; leadership; technology; measurement ; organizational factors; individual factors; technical factors; Kunskapshantering; kunskapsspridning; fintechbolag; möjliggörande faktorer kultur; ledarskap; teknik; mätning ; organisatoriska faktorer; individuella faktorer; tekniska faktorer;

    Sammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER

  4. 9. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  5. 10. Enhancing Performance Management System for improved employee satisfaction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Praveen Surendranath; Roopak Ayikkara Kizhakkayil; [2023]
    Nyckelord :PMS; employee; performance; evaluation; satisfaction; Business and Economics;

    Sammanfattning : An effective performance management system plays a crucial role in fostering employee engagement and productivity, which are essential for an organization's success. Employee satisfaction is one of the most important factors. However, the critical aspect of employee satisfaction has been largely overlooked in the existing literature. LÄS MER