Sökning: "Cross Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 289 uppsatser innehållade orden Cross Marketing.

  1. 1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 2. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  4. 4. CULTURAL BEHAVIORAL CHANGE- BEHIND THE SCENES : An abductive study on cultural dimensional interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Chris Niklasson; Louis Olakunle Ogbere; [2024]
    Nyckelord :Cultural behavioral changes; Cultural dimensional interactions; Hofstede model; Cross-cultural studies; Abductive research;

    Sammanfattning : The complex and unpredictable nature of cultural behavioral changes has posed multiple challenges for marketing practitioners during recent years. These challenges include, but are not limited to, inaccurate market forecasts, market failures, wasted resources etc. LÄS MER

  5. 5. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER