Sökning: "Cross-culture communication"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Cross-culture communication.
1. How information flow is influenced by culture? : Cross-culture communication in supply chain management----A comparison between China and the West
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
2. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER
3. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER
4. Faktorer som påverkar omvårdnaden av patienter från olika kulturer inom palliativ vård – en litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : När befolkningen i Sverige blir allt äldre kommer det bland annat leda till ett ökat sjukvårdsbehov. I genomsnitt har människor födda i länder långt från Norden sämre hälsa än personer födda inom Norden, de kan ha en annan kultur och tolka kommunikationen inom vården annorlunda. LÄS MER
5. Trust Building for Online Private Sellers : Case of Taobao in China
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim:The aim of our study is to analyzeelements of online trust building process from sellers’ standpoint based on case study of Chinese website: Taobao. Method:This study was conducted in qualitative method with 12 interviewees as online sellers from Taobao website. LÄS MER