Sökning: "Cross-culture communication"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Cross-culture communication.

  1. 1. How information flow is influenced by culture? : Cross-culture communication in supply chain management----A comparison between China and the West

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mingyi Xu; Wenyan Zheng; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rene Enomoto; [2017]
    Nyckelord :Cross-culture; web design; visual communication; website analysis; low-context cultures; high-context cultures; cultural values; tvärkulturell; webbdesign; visuell kommunikation; webbplatsanalys; låg-kontextuella kulturer; hög-kontextuella kulturer; kulturella värderingar;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER

  3. 3. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar omvårdnaden av patienter från olika kulturer inom palliativ vård – en litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Veronica Kronberg; Marja Rensberg; [2016]
    Nyckelord :communication; cross-culture; family; nurse-patient-relationship; nursing; palliative care; kommunikation; närstående; palliativ vård; omvårdnad; sjuksköterska-patient relation; tvärkulturell;

    Sammanfattning : När befolkningen i Sverige blir allt äldre kommer det bland annat leda till ett ökat sjukvårdsbehov. I genomsnitt har människor födda i länder långt från Norden sämre hälsa än personer födda inom Norden, de kan ha en annan kultur och tolka kommunikationen inom vården annorlunda. LÄS MER

  5. 5. Trust Building for Online Private Sellers : Case of Taobao in China

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Miaowen Xu; Xinlei Guo; [2016]
    Nyckelord :Online trust; Taobao; integrity; dynamic process; mutual trust;

    Sammanfattning : Aim:The aim of our study is to analyzeelements of online trust building process from sellers’ standpoint based on case study of Chinese website: Taobao. Method:This study was conducted in qualitative method with 12 interviewees as online sellers from Taobao website. LÄS MER