Sökning: "Cross-curricular work"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Cross-curricular work.
1. Physically oriented learning meets vocabulary acquisition and motivation: how the ESL classroom can combine with PE through cross-curricular collaboration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : A positive relationship between physical motion and learning is widely acknowledged. However, few studies have investigated the potential effects of combining physical movement with second language learning. LÄS MER
2. Nycklar till ämnessamverkan : En didaktisk studie ur ett lärarperspektiv om samverkan med religionskunskap i årskurserna 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : Subject collaboration is a working method for teachers that is stated in the school's governing documents. The study has aimed to put subject collaboration with religious education in a context and investigate what subject collaboration looks like in practice, as well as some underlying factors that enable subject cooperation. LÄS MER
3. Lägga till, koppla ihop och samköra : Om svensklärares ämnesövergripande arbete på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka svensklärares förhållningssätt till ämnesövergripande undervisning på gymnasiet. Fem svensklärare på gymnasiet intervjuas om vad det innebär att arbeta ämnesövergripande, varför de arbetar ämnesövergripande samt med vem de arbetar över ämnesgränserna med. LÄS MER
4. Barn lär med kropp och knopp : En kvalitativ studie om hur ämnesöverskridande förskoleundervisning kan integreras med fysisk aktivitet i samband med matematik och naturkunskap
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the study is to find out in what way educators in different preschools work with cross-curricular activities in learning, and how they plan activities in everyday life with purpose to promote children's motor skills in connection with mathematics and science. The questions are as follows: What are the pedagogues' views on physical activity as part of cross-curricular teaching in preschool? How do teachers work with movement and learning in connection with the subject’s mathematics and science? The method we have used is qualitative interviews conducted with eight respondents from four different preschools, we chose to apply open interview questions to give the respondent room to share their own experiences. LÄS MER
5. Making an atlas of an urban farm : Community mapping as a pedagogical tool in urban environments
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Outdoor education in the UK has been growing in popularity and with it a further understanding of its benefits. Research shows that many young people still don’t access natural environments and many educators still struggle with how to provide them. LÄS MER