Sökning: "Cross-plattform"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Cross-plattform.
1. Cross-platform Frameworks Comparison : Android Applications in a Cross-platform Environment, Xamarin Vs Flutter
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Good performance is important for an application to run smoothly for the end user, but good tools and documentation are just as important for a developer in order tobe able to create good applications in the shortest amount of time. This paper is comparing the cross-platform frameworks Flutter and Xamarin to find the respective strengths of the frameworks and which one is the better option and in what aspect, the newer Flutter or the well established Xamarin. LÄS MER
2. Progressiva webbapplikationer : En analys av erfarenheter och omfattning av tekniken i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Applikationer kan idag med hjälp av olika tekniker utvecklas på flera olika sätt. På senare århar tekniken progressiva webbapplikationer blivit ett allt mer vanligt inslag i sammanhanget.Faktum är att progressiva webbapplikationer anses av många vara framtiden inomapplikationsutveckling. LÄS MER
3. Using React Native and AWS Lambda for cross-platform development in a startup
Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och systemSammanfattning : When developing mobile applications, the tradition has been to write code specific (native) for each platform they are running on. Usually it’s about writing two separate applications for the biggest platforms, Android and iOS. There exist alternatives to this approach that uses the same code for different platforms. LÄS MER
4. En jämförande studie av crossplattform- och hybridutveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Syftet med studien var att jämföra och utvärdera två utvecklingsmetoder för hybrid- och crossplattformutveckling. Detta syfte bröts ner till två frågeställningar: Hur väl kan de båda utvecklingsmetoderna återskapa animationer för att förbättra användarupplevelsen i en applikation?- Vilka av de 3 utvalda animationerna som visas i meaningful transitions och point of origin går att återskapa i de båda utvecklingssätten? Hur påverkas prestandan vid användandet av de utvalda hårdvarufunktioner som implementerats med de båda utvecklingsmetoderna? – Kameran och minnet. LÄS MER
5. Mobila hybridapplikationers prestanda : En experimentell studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Syfte – Studiens syfte är att undersöka hybridapplikationers prestanda i olika situationer för att ta reda på varför de upplevs som långsamma. För att uppnå syftet besvaras följande frågeställningar: Hur presterar hybridapplikationer jämfört med nativapplikationer beräkningsmässigt Är JavaScript-biblioteken anledningen till hybridapplikationers sämre prestanda, och vilket av de bibliotek som undersöks är det mest lämpade för bästa prestanda? Kan hybridapplikationer hantera stora datamängder med IndexedDB utan att bli oresponsiva? Metod – Studien använder sig av en experimentell forskningsmetod där hypoteser och förutsägelser formuleras och sedan testas för att besvara frågeställningarna. LÄS MER