Sökning: "Cross-sectional study and Price development"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Cross-sectional study and Price development.
1. Choklad smakar godare med ett gott samvete : En kvalitativ studie om hur etiska överväganden påverkar Generation Z i deras köpbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Adolescents involvement in societal issues has been found to be able to influence companies. Simultaneously, a growing interest in today’s consumers has been found to include ethical commitments in their consumption, a trend considered to be driven by young consumers. LÄS MER
2. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER
3. Time on market : En studie om en ny indikator påbostadsmarknaden
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Bostadsmarknaden i Stockholm har sedan finanskrisen 2008 befunnit sig i en skönhetshistoria medstigande priser och korta försäljningstider. Idag befinner sig bostadsmarknaden i allt annat än enskönhetshistoria, prisutvecklingen har stannat av, rekordmånga objekt finns ute till försäljning ochbostadsutvecklare väljer att avvakta med nya bostadsprojekt. LÄS MER
4. FACTORS INFLUENCING GREEN CONSUMPTION : The moderating effect of market maturity
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose – The purpose of this master thesis is to examine factors influencing green consumption and to explain the moderating effect of market maturity on these factors in developed and emerging markets.Design/methodology/approach – In this research the pragmatism epistemology was employed as the scientific perspective of the current research. LÄS MER
5. The impact of residual sustainability on stock behaviors– A quantitative study on Swedish listed companies
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Nowadays, the value creation and measurement of the economic performances have changed from traditional ways of maximizing shareholder’s wealth to maximizing stakeholder’s wealth. Companies are responsible for creating value not only for their organizationsbut also for the society as a whole because CSR issues attract a global attention and most countries are urging the companies to follow sustainable ways. LÄS MER