Sökning: "Crossmedia"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Crossmedia.

  1. 1. Kommunikation över digitala gränser : En kvalitativ studie om crossmedia och storytelling

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Melvin Hed Zetterström; Pontus Wirén Isaksson; [2022]
    Nyckelord :crossmedia; storytelling; kommunikation; design;

    Sammanfattning : Crossmedia is a powerful tool for communication in the digital era we today live in. And although it isn’t a widely used term it is widely used. What crossmedia entails is distribution and use of multiple platforms to enhance media and its message. An important part of crossmedia is storytelling, which can be used to appeal to people's emotions. LÄS MER

  2. 2. En förändrad publik och logik i public service - En netnografisk studie om SVT:s arbete med att nå ut till publiken i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ellen Ahlerup; [2019]
    Nyckelord :social media; network; public service; productive publics; media logic; digitalization; nethnography; TV; crossmedia;

    Sammanfattning : I den här studien undersöker jag hur SVT arbetar i sociala medier för att nå ut till, och interagera med sin publik. Studien syftar till att belysa detta utifrån SVT som public service-företag och hur de når ut till sin publik i ett digitaliserat medielandskap. Ett medielandskap präglat av tvåvägskommunikation i Webb 2. LÄS MER

  3. 3. Konst och kultur i dagens digitala samhälle : En studie om hur kulturella och kreativa näringar använder sig av digitala medier, digital marknadsföring och kommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Matilda Pettersson; [2019]
    Nyckelord :kulturella och konstnärliga näringar; kommunikation; visuell kommunikation; digital marknadsföring; spridbarhet; klibbighet; crossmedia;

    Sammanfattning : Businesses today, regardless of the type of occupation they supply or offer, are all encountering competition on the market whether it is within the same type of field or not; especially smaller or new businesses, but as said; it applies to all. This has almost always been the case though, with some exceptions of course, but during the last couple of years, thanks to the rapidly growing technology and digitalization, the facing challenges regarding marketing and communication has increased; even for the large, existing businesses. LÄS MER

  4. 4. Effektiv crossmedia - Att äta kakan och ha den kvar : En kvalitativ studie om hur småföretag kan effektivisera sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Gabrielle Björk; Matilda Karlsson; [2018]
    Nyckelord :crossmedia; marknadsföring; digital marknadsföring; småföretag;

    Sammanfattning : Crossmedia is a phenomenon that is widely used for marketing despite the fact that far from everyone are familiar with the word. Crossmedia has many advantages if used effectively, although this is not always the case. Small business owners are facing many challenges, among which limited time and budget are the most common. LÄS MER

  5. 5. SKAM - En bra serie eller ett utmärkt transmediafenomen? : En studie om NRKs framgångsrika transmediaproduktion SKAM

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Edvin Tedebring; [2017]
    Nyckelord :SKAM; Skam; Transmedia; Konvergens; Crossmedia;

    Sammanfattning : Young audiences of today live in a society of constant converging of digital artefacts and media production principles. No longer is it enough to sit back and watch a TV-show. These audiences expect to activate themselves within multiple platforms, to become active participants instead of passive spectators. LÄS MER