Sökning: "Crossover teaching"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Crossover teaching.

  1. 1. Drama - en möjlighet att förverkliga läroplanen? : Dramapedagogers tankar om dramas funktion i grundskolan

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Lova Lundin; [2023]
    Nyckelord :Drama; dramapedagogik; dramapedagog; drama i grundskolan; dramas funktion; värdegrund; skapande; ämnesutveckling;

    Sammanfattning : Drama is not a subject in the Swedish compulsory school. Still, drama pedagogues works in schools with scheduled drama lessons, although without any curriculum. This phenomenological study aims to examine the function of drama in the Swedish compulsory school through thoughts and reflections from drama pedagogues working in this context. LÄS MER

  2. 2. The Boy Who can help teachers to provide new knowledge through fiction

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Julia Adolfsson-Virta; [2021]
    Nyckelord :Harry Potter; fiction; pedagogy; Harry Potter; fiktion; pedagogik;

    Sammanfattning : This essay explores the representation of pedagogy in the fictional works of the Harry Potter books and how teachers can use this to gain new knowledge to some extent and draw inspiration from it. It continues by arguing that fiction can be used as a source of new knowledge both on a general level and in a school context when used in the classroom. LÄS MER

  3. 3. Mattemusik på schemat : En studie av hur musiklärare och specialpedagog i matematik samarbetar för att integrera musik och matematik i sin undervisning i årskurs 1-3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Evelina Pilkvist; [2012]
    Nyckelord :Crossover teaching; mathematics; music; teaching; multimodal; ämnesintegrering; matematik; musik; undervisning; multimodal;

    Sammanfattning : Bakgrunden till min studie kommer ursprungligen från mitt eget intresse att diskutera ämnesintegrerad undervisnings betydelse i skola och samhälle. Syftet med föreliggande studie är att utifrån ett multimodalt perspektiv ta reda på hur en musiklärare och en specialpedagog i matematik samarbetar för att integrera matematik och musik i sin undervisning i årskurs 1-3. LÄS MER