Sökning: "Crowdsourcing"
Visar resultat 16 - 20 av 152 uppsatser innehållade ordet Crowdsourcing.
16. The Contestants’ Willingness to Join Competitions in Contest-based Crowdsourcing
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Contest-based crowdsourcing is a popular method for companies to gather ideas or information in a creative way, and the contestants’ motivations to participate in such competitions are not the same. Different factors influence the willingness of contestants to participate in contests. LÄS MER
17. Hotellens gissningslekar: En studie om crowdsourcing och värdeskapande i hotellkontexter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vår studie undersöker hur värdesamskapande och förväntningar både uppstår och hanteras i en hotellkontext. Genom intervjuer och dokumentanalyser granskar studien varför dessa processer ser ut som de gör. Vi kommer fram till att hotells hantering av gästers förväntningar och utveckling av värdeerbjudanden är en gissningslek. LÄS MER
18. Monetary Rewards and Framing of the Problem in Crowdsourcing : Effects on Participation
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to explore if monetary reward negatively affects people’s willingness to participate in crowdsourcing projects and to see how the relationship between monetary rewards and the framing of the crowdsourcing problem affects participation in crowdsourcing contests. A two-phase data collection method is used to answer these questions; a survey to identify the people who had participated in crowdsourcing projects and a focus group with the suitable candidates to discuss the research questions further. LÄS MER
19. Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Kanari Domna Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens Social media are providing a new type of geo-tagged data that by processing them, new types of knowledge can be generated and used by decision-makers in different areas including tourism. It includes e.g. LÄS MER
20. The Bright vs The Many : En kvantitativ jämförelse av analytikers samt crowds förmåga att representera marknadens förväntningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning visar på att analytiker i många fall begår fel vid framtagandet av estimat, samtidigt som deras estimat anses vara en proxy för vad marknaden förväntar sig. Denna studie avser att undersöka om analytiker är den främsta representanten för marknaden eller om Crowdsourcing, som en tillämpning av Wisdom of Crowds, kan representera marknaden bättre. LÄS MER