Sökning: "Crowdsourcing"

Visar resultat 16 - 20 av 152 uppsatser innehållade ordet Crowdsourcing.

  1. 16. The Contestants’ Willingness to Join Competitions in Contest-based Crowdsourcing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Bohui Yu; Amirali Sariaslani; [2022]
    Nyckelord :crowdsourcing; contest-based; information systems; crowdsourcing platform; motivations; Business and Economics;

    Sammanfattning : Contest-based crowdsourcing is a popular method for companies to gather ideas or information in a creative way, and the contestants’ motivations to participate in such competitions are not the same. Different factors influence the willingness of contestants to participate in contests. LÄS MER

  2. 17. Hotellens gissningslekar: En studie om crowdsourcing och värdeskapande i hotellkontexter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henrik Gunnarsson; Axel Bryngelson Ohlsson; [2021]
    Nyckelord :Värdesamskapande; förväntningshantering; crowdsourcing; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vår studie undersöker hur värdesamskapande och förväntningar både uppstår och hanteras i en hotellkontext. Genom intervjuer och dokumentanalyser granskar studien varför dessa processer ser ut som de gör. Vi kommer fram till att hotells hantering av gästers förväntningar och utveckling av värdeerbjudanden är en gissningslek. LÄS MER

  3. 18. Monetary Rewards and Framing of the Problem in Crowdsourcing : Effects on Participation

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fateme Mohammadi; Christina Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Crowdsourcing; Open Innovation; Monetary Incentives; Framing;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore if monetary reward negatively affects people’s willingness to participate in crowdsourcing projects and to see how the relationship between monetary rewards and the framing of the crowdsourcing problem affects participation in crowdsourcing contests. A two-phase data collection method is used to answer these questions; a survey to identify the people who had participated in crowdsourcing projects and a focus group with the suitable candidates to discuss the research questions further. LÄS MER

  4. 19. Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Domna Kanari; [2021]
    Nyckelord :Geography; Geographical Information Systems; GIS; Spatial Analysis; Spatial Clustering; Density-Based Clustering; HDBSCAN; Web-GIS; Tourism footprints; Social Media data; Geosocial data; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kanari Domna Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens Social media are providing a new type of geo-tagged data that by processing them, new types of knowledge can be generated and used by decision-makers in different areas including tourism. It includes e.g. LÄS MER

  5. 20. The Bright vs The Many : En kvantitativ jämförelse av analytikers samt crowds förmåga att representera marknadens förväntningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Wollter; Jacob Hallberg; [2021]
    Nyckelord :Wisdom of Crowds; Unexpected Earnings; Analytikerestimat; Marknadens förväntningar;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar på att analytiker i många fall begår fel vid framtagandet av estimat, samtidigt som deras estimat anses vara en proxy för vad marknaden förväntar sig. Denna studie avser att undersöka om analytiker är den främsta representanten för marknaden eller om Crowdsourcing, som en tillämpning av Wisdom of Crowds, kan representera marknaden bättre. LÄS MER