Sökning: "Cultural Capital"
Visar resultat 1 - 5 av 734 uppsatser innehållade orden Cultural Capital.
1. Constructing Spaces of Intervention in Gothenburg's Urban Periphery; The production of “vulnerable areas” in the City’s official documents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This study explores the construction of the “vulnerable area” by critically analyzing the assumptions, representations, and discourses that inform official documents targeting such neighborhoods. By conducting a qualitative content analysis on local policy produced in the City of Gothenburg, this thesis finds that such texts – through their imagination of space – produce “vulnerable areas” as spaces of intervention in need of extraordinary treatment. LÄS MER
2. "Det behövs någon för att få in en fot i dörren" : Betydelsen av socialt nätverk för kvinnliga övriga anhöriginvandrares arbetsmöjligheter i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The work opportunities of immigrants have been a significant topic in political and scientifical debate. Several studies argue that it is the lack of social network that negatively affects immigrants’ work opportunities. An immigrant group that differs from other immigrant groups in this respect is women having migrated to a partner in Sweden. LÄS MER
3. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER
4. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
5. Tapestry of rural lives : trust and ties within BYGDSAM association
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Local communities across Europe have been experiencing a decline in population and public services. To counter this trend, civil society often steps up through voluntary associations. LÄS MER