Sökning: "Cultural Sciences"

Visar resultat 1 - 5 av 1876 uppsatser innehållade orden Cultural Sciences.

  1. 1. Stereotypinnehåll för sociala grupper med olika hög social status: Effekten av deltagarinstruktioner inom Stereotype Content Model

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Tobias Ahlqvist; Sabina Basic Knezevic; [2021]
    Nyckelord :stereotype content; agency; communion; instructed perspective; social desirability; rich; poor; stereotypinnehåll; agens; kommunalitet; deltagarinstruktioner; social önskvärdhet; rika; fattiga; Social Sciences;

    Sammanfattning : Stereotype research has previously employed different techniques of measuring stereotype content. One such theory is the Stereotype Content Model (SCM) in which content is measured along the dimensions of competence and warmth (Fiske et al., 2002) or the parallels agency and communion (Abele et al., 2016). LÄS MER

  2. 2. “Du måste lära dig om du ska överleva” - En kvalitativ studie om ideella verksamheter och kommunala myndigheters arbete med ofrivilligt digitalt utanförskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Manuella Hochfellner; Magdalena Zezovski Lind; [2021]
    Nyckelord :digital exclusion; digital divide; digital exclusion social work; non-profit organization; municipal administration Nyckelord: Digitalt utanförskap; digitalisering; utsatta grupper; ideella organisationer; kommunala verksamheter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur ideella verksamheter och kommunala myndigheter arbetar med digital utanförskap bland sina klienter, vilka faktorerna för digital utanförskap kan vara samt hur den digitala utvecklingen ser ut. Studien genomfördes som en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Men, Machos and Masculinity – A Qualitative Study on how Bolivian Women’s Organizations Approach Gender and Masculinities

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Charlotte Pedersen; [2020]
    Nyckelord :feminism; indigeneity; masculinity norms; hegemonic masculinity; patriarchy; gender equality; machismo; decolonial feminism; new masculinities; Bolivia.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This paper examines understandings of gender with an emphasis on masculinities among Bolivian feminist and women´s organizations. The specific aim has been to find out to what extent their understandings of gender include masculinities, and if so, what are their agendas and political positionings in relation to their work with men and boys. LÄS MER

  4. 4. Att förmedla natur och historia : en analys av två utställningar på Naturhistoriska riksmuseet och Historiska museet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM och digitala kulturer

    Författare :Axel Olofsson; [2020]
    Nyckelord :Convey; Isomorphism; New Museology; Institutional Theory; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this masters thesis is to compare two exhibitions, ”The Human Journey” (Den mänskliga resan) at the Swedish Museum of Natural History and ”History of Sweden” (Sveriges historia) at the Swedish History Museum. Utilizing exhibition analysis and interviews with relevant staff personnel, with a basis in institutional theory, the thesis explores the differences between both of these museological institutions, the chosen exhibitions and the underlying themes of the natural sciences and cultural history respectivly. LÄS MER

  5. 5. Appropriation or Appreciation? Examining the Phenomenon of Cultural Appropriation in Fashion Branding

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Thi My Huyen Tran; [2020]
    Nyckelord :Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Due to the social revolution, social issues such as racism, human justice and cultural appropriation have evolved rapidly and included in many aspects of life. Brands are taking advantage of cultural values and/ or artifacts to promote for their equities yet acknowledging the possible backfire that would damage their reputation. LÄS MER