Sökning: "Cultural adaption"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden Cultural adaption.

  1. 1. Ambulanspersonalens upplevelser vid språkligabarriärer i prehospital vård

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Pontus Jonsson; Frida Rudberg; [2024]
    Nyckelord :rehospital emergency care; ambulances; migrants and transients; language barriers; Prehospital akutsjukvård; ambulanser; migranter; språkbarriärer;

    Sammanfattning : Introduktion: Ökad migration av människor mellan länder har bidragit till språkliga ochkulturella variationer i samhället. Det ställer högre krav på hälso- och sjukvården och utmanarambulanspersonal i sitt arbete när det saknas ett gemensamt språk. LÄS MER

  2. 2. Chronicled in metal : The biography of a trefoil brooch and the importance of object modification in Viking Age Sweden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Arkeologi

    Författare :Isac Löfgren; [2023]
    Nyckelord :Trefoil brooch; Vikings; Viking Age; object biography; ornamentation;

    Sammanfattning : Trefoil brooches are one of the most abundant types of Viking Age jewellery in Scandinavia. This thesis delves into the journey of one such brooch, known as 555783, discovered in Birka, Sweden. LÄS MER

  3. 3. Inbound Marketing och Value Co-Creation inom kultursektorn - En studie om hur kommunala kulturorganisationer i Göteborg använder sig av digitala marknadsföringsmetoder för att skapa värde med kunder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Rastborg; [2022-08-25]
    Nyckelord :kulturekonomi; digital marknadsföring; inbound marketing; value co-creation; art marketing; värdeskapande; kundupplevelser; kulturella värden; kulturorganisationer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to examine the effects that innovative digital marketing strategies have on Value Co-Creation in cultural organizations. Former research suggests that Value Co Creation has positive effects on customer experiences, as well as economic growth. LÄS MER

  4. 4. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Yiyun Zhu; [2022]
    Nyckelord :Menstruation; Femvertising; Regional adaption; Orientalism; Critical Discourse Analysis CDA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. LÄS MER

  5. 5. Les signes spécifiques d’une époque… : Une étude sur la traduction en suédois des expressionsculturelles du roman Les Années d’Annie Ernaux

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Britt-Louise Rickardt; [2022]
    Nyckelord :Strategies of translation; cultural expressions; Svane; memories; messages.;

    Sammanfattning : When studying the novel Les Années by the novelist Annie Ernaux we have chosen to have acloser look upon the translation of the novel to Swedish following the strategies of translationelaborated by Brynja Svane. These strategies are based on the study of cultural expressions. LÄS MER