Sökning: "Culture and tourism"

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden Culture and tourism.

  1. 1. TVÄTTEN I ÖKNEN En diskursanalys av svensk och qatarisk mediebevakning av fotbolls – VM i Qatar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linus Andersson; [2023-04-14]
    Nyckelord :Sportswashing; Qatar; Soft power; Soft – disempowerment; Orientalism; Values; Media; Culture;

    Sammanfattning : The FIFA World Cup 2022 in Qatar is amongst the most controversial sporting events in history. The country is accused of using the tournament as a political tool in order to launder its reputation and profile itself as attractive for future investment and tourism. LÄS MER

  2. 2. If You Seek Sense of Place : Comparing How Local Narratives are Reflected in a Storytelling Strategy

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Anne Marie Holst; [2023]
    Nyckelord :strategic storytelling; sense of place; New Zealand; regenerative tourism; Māori;

    Sammanfattning : Strategic storytelling has become a popular instrument for destination marketing. Often, however, these stories neglect perspectives of the host community which is why recent academic literature demands for a more participatory and holistic approach that integrates and acknowledges the host community’s sense of place. LÄS MER

  3. 3. Stakeholders role in Sustainble Tourism Development. : A case study in Kenya, linked to Maasai culture.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Anna Hast; [2023]
    Nyckelord :Kenya; Siana conservancy; Maasai; Maasai Mara National Reserve; tourism; sustainable development; stakeholder engagement; Social Exchange Theory.;

    Sammanfattning : To keep in mind while reading and focus of the thesis: -       Sustainable tourism, what is it and who is it for?  -       How can the tourist industry affect cultures?  -       Why do some hosting population fear culture losses but happily receive tourists?  -       Why do people choose to travel?  -       What and how can I as an individual contribute?    The numbers of international tourists are steadily increasing along globalization, which makes it an important phenomenon to highlight. The tourist industry contributes to global development, which would preferably be done through sustainability’s three pillars: economically, socially, and environmentally. LÄS MER

  4. 4. The influence of Café culture in Tourism : - A global study on Vietnam, Japan, Sweden and the Netherlands

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :To Quan Luu; Wilma Westh; [2023]
    Nyckelord :coffee tourism; café culture; tourism experience; Japan; Vietnam; Sweden; Netherlands; coffee history;

    Sammanfattning : Drinking coffee is often part of everyday life and thus, also strongly linked to our travel experience as well as tourism as a broad phenomenon then. The goal was to demonstrate the importance of different café cultures for developing coffee tourism by determining how much café culture affects a visitor's experience. LÄS MER

  5. 5. Ekodistrikt : En litteraturstudie om en presenterad åtgärd från EU för ekologisk produktion

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Maja Larsson; Axel Nordström; [2023]
    Nyckelord :Biodistrict; organic farming; sustainable development; Södermanland; local food production; Ekodistrikt; ekologiskt jordbruk; hållbar utveckling; Södermanland; lokal matproduktion;

    Sammanfattning : Dagens matproduktion har fått ökad uppmärksamhet kring hur den kan anpassas för att försörja en växande befolkning, utan att negativt påverka klimatet. Att ställa om till ekologiskt är en presenterad lösning och politiker på nationell och europeisk nivå har satt tydliga mål och åtgärder gällande ekologiskt jordbruk, dels om andelen ekologiskt jordbruk, dels om hur det ska uppnås. LÄS MER