Sökning: "Curriculum alignment"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Curriculum alignment.

  1. 1. Ethics over aesthetics - A content analysis on the inclusion of environmental ethics within the undergraduate architectural curriculum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Raji; [2023-10-05]
    Nyckelord :Environmental ethics; Curriculum studies; Undergraduate architectural education; Qualitative content analysis; Value-oriented framework;

    Sammanfattning : This document analysis study primarily investigates the inclusion of environmental ethics with an undergraduate architectural curriculum in Sweden. The curriculum documents analyzed in this study contain specific literature and objectives which primarily guide pedagogy both in theory and in the design studio. LÄS MER

  2. 2. El enfoque oral en el manual de español : Un estudio sobre el manual Caminando 2 y su relación con el plan de estudio en la parte de destreza oral

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Jaafar Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Textbook; Caminando 2; Spanish as a foreign language; Modern language; Curriculum.; Manuales de enseñanza; Caminando 2; español como lengua extranjera ELE ; Lengua moderna; Currículo.;

    Sammanfattning : El presente estudio es una investigación sobre el manual Caminando 2 del año 2015 y su congruencia con el plan de estudios del 2022, específicamente en lo que respecta a la comunicación oral. Además, se indaga en qué grado las tareas ayudan al aprendizaje de los alumnos en el aula de español como lengua extranjera (materia que en Suecia se imparte en la asignatura llamada lengua moderna). LÄS MER

  3. 3. Mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer som ett kunskapsmål : En kvalitativ undersökning av sex utbildningsprogram vid Karlstads universitet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emmy Karlsson; Atta Brikha; [2023]
    Nyckelord :violence; violence against women; domestic violence; knowledge requirement; theory of learning; university teaching; thematic analysis; content analysis; våld; mäns våld mot kvinnor; våld i nära relationer; kunskapsmål; inlärningsteori; högskoleundervisning; tematisk analys; innehållsanalys; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer är ett aktuellt samhällsproblem. Studenter som i sin framtida profession kan komma att möta människor som har blivit våldsutsatta ska visa på kunskap om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer för att kunna ta ut en examen. LÄS MER

  4. 4. Antigone och Medea: moderna kvinnor i en omodern tid : Didaktisk potential i två antika tragedier ur ett genusteoretiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emma Zetterström; [2023]
    Nyckelord :didactic potential; core values; gender contract; gender roles; norm-breaking; oikos; polis; didaktisk potential; värdegrund; genuskontrakt; könsroller; normbrytande; oikos; polis;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the didactic potential inherent in Sophocles' Antigone and Euripides' Medea within the framework of the Swedish school curriculum, coupled with its value-based assignment viewed through a gender theoretical perspective. The primary inquiries guiding this study are as follows: What pedagogical possibilities reside in the tragedies of Antigone and Medea concerning gender dynamics and their alignment with the educational objectives of the Swedish curriculum? In what ways do Antigone and Medea diverge in their treatment of gender-related themes? Additionally, what pedagogical considerations must educators bear in mind when addressing the teaching of Antigone and Medea across various instructional contexts? The theoretical foundations underpinning this investigation encompass gender theory and the theory delineating didactic potential in fiction, positing that literature possesses the capacity to foster critical thinking concerning foundational values. LÄS MER

  5. 5. Källkritik i Lgr 22 : En analys av källkritik och källkritiskt förhållningssätt i grundskoleämnenas kursplaner för årskurs 7–9

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Tove Törngren; [2023]
    Nyckelord :läroplansanalys; källkritik; källkritiska förmågor; grundskolan;

    Sammanfattning : The essay is about how evaluation of sources (källkritik) is described in the Swedish curriculum for the primary school, preschool class, and after-school class, Lgr 22. What was examined was the occurrence and alignment in the curricula, based on a definition of evaluation of sources that was drawn up based on texts from Skolverket and Skolinspektionen. LÄS MER