Sökning: "Curriculum comparison"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden Curriculum comparison.

  1. 1. Teacher characteristics and choicesand their effects on reading achievement: A comparision between Sweden and Quebec

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Andrea Barber; [2024-01-12]
    Nyckelord :PIRLS 2011; reading achievement; SEM; cross-country comparison; teacher and classroom factors;

    Sammanfattning : Purpose. The purpose of this study is to compare teacher and classroom factors that are believed to affect students’ reading achievement scores at the fourth grade level by using PIRLS 2011 dataset. LÄS MER

  2. 2. Teacher authority and the hidden curriculum in the classroom : A comparison of a municipal school, an independent school, and an international school in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Joaquim Forgas Anaya; [2023]
    Nyckelord :Teacher Authority; Hidden Curriculum; School Climate; Classroom Management; Values Education; Sweden.;

    Sammanfattning : In educational research, the concept of school climate has been linked to quality teaching, teacher-pupil relations, and explicit values education, among others. In Sweden, despite showing positive teacher-pupil relations, critiques towards classroom management and a lack of teacher authority, which affect its school climate, have been made. LÄS MER

  3. 3. Historielärares Historia : En undersökning om Umeås Historielärarutbildning

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Moa Myrlund Nordell; [2023]
    Nyckelord :Teachers’ history; history teacher; subject of history; Swedish high school; high school curriculum; history at Umeå university; teachers’ training education Umeå; teacher training education; Umeå university; Umeå; Historielärares historia; Historielärare; Historieämnet; svensk gymnasieskola; läroplanen för gymnasieskola; Umeå universitets historia; lärarutbildningen Umeå; lärarutbildning; Umeå universitet; Umeå;

    Sammanfattning : The point of this study is to understand how Umeå university’s curriculum for the subject of history evolved in the time period 1970 to 2015. Therefore, this study will analyze Umeå university’s curriculum for the course History AB 1, that is included in the history teacher training education. LÄS MER

  4. 4. Läromedlets funktion i matematikklassrummet : En jämförelse av läromedel med fokus på området addition och subtraktion i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Christine Klövholm; Khadija Morabet; [2023]
    Nyckelord :textbooks; mathematics-specific concepts; representation forms; counting methods; läromedel; matematikspecifika begrepp; representationsformer; räknemetoder;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka vilka förutsättningar som ges för elevers begreppsförståelse i läromedel inom addition och subtraktion i årskurs 1. Metoder som använts för att sammanställa resultatet skedde via en innehållsanalys av fyra matematikläromedel, muntliga intervjuer med lärare och enkätformulär. LÄS MER

  5. 5. "Då kan du klä ut dig till en ytspänning" - Reflektionens potential för kompetensutveckling och ökad kvalitet i förskolan : En kvalitativ studie om hur diskursiva praktiker möjliggör kompetensutveckling i individuella reflektioner och i gemensamma arbetslagsreflektioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Elsa Bergkvist; [2023]
    Nyckelord :Collaborative reflection; Competence development; Individual reflection; Pre-school; Förskola; Gemensam reflektion; Individuell reflektion; Kompetensutveckling.;

    Sammanfattning : Preschool workteams, must continuously and systematically monitor children's development and evaluate the opportunities the education offers for children to develop and learn in accordance with the curriculum. This qualitative study deals with reflection from a socio-cultural perspective where differences between individual reflection and collective workteam reflection are examined in relation to the preschool's work with quality and operational development. LÄS MER