Sökning: "Custom Visual"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Custom Visual.

  1. 1. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Máté Károly Tóth; [2023]
    Nyckelord :Electroencephalography EEG ; Portable EEG; Single-channel EEG; Commercial EEG; Brain-machine interface; Prototype development; Elektroencefalografi EEG ; Bärbar EEG; Enkanaligt EEG; Kommersiellt EEG; Hjärna-maskin-gränssnitt; Prototyputveckling;

    Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER

  2. 2. Anomaly Detection with Machine Learning using CLIP in a Video Surveillance Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Datorseende

    Författare :Christoffer Gärdin; [2023]
    Nyckelord :Datorseende; maskininlärning; CLIP; anomalidetektion; videoövervakning;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of Contrastive Language-Image Pre-Training (CLIP), a vision-language model, in an automated video surveillance system for anomaly detection. The ability of CLIP to perform zero-shot learning, coupled with its robustness against minor image alterations due to its lack of reliance on pixel-level image analysis, makes it a suitable candidate for this application. LÄS MER

  3. 3. Android Runtime Shader Performance Analysis

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yang Yang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : RuntimeShader is newly introduced into Android API from Android 13 (API level 33). The class can be used to build fragment shaders with Android Graphics Shading Language (AGSL), a shading language. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av produktframtagningen för kundanpassade hydraulcylindrar genom användning av automationsramverk

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Axel Lundvik; [2023]
    Nyckelord :Designautomation; HLCt; KBE; Knowledge Based Engineering; Automationsramverk; Konfigurator; CAD; Visual Studio; VIsual Basic; XCC; Hydraulcylinder; Automation;

    Sammanfattning : Examensarbetet som detaljeras i denna rapport är utfört på uppdrag av företaget Xperdi AB, designautomationsexperter vars önskemål med projektet var en demonstration av effekten avdesignautomation. Projektförslaget innefattar utveckling och användningen av ett automationsramverk för automatisk generering av unika hydraulcylindermodeller efter specifika designkrav. LÄS MER

  5. 5. Improving Unreal Engine Imagery using Generative Adversarial Networks

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Erik Jareman; Ludvig Knast; [2023]
    Nyckelord :GAN; Generative Adversarial Networks; Unreal Engine; Real-ESRGAN; super resolution; image enhancement;

    Sammanfattning : Game engines such as Unreal Engine 5 are widely used to create photo-realistic renderings. To run these renderings at high quality without experiencing any performance issues,high-performance hardware is often required. LÄS MER