Sökning: "Customer Based Discrepancy Theory"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Customer Based Discrepancy Theory.

  1. 1. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Palm; Virginia Drasko; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Ecological sustainability; Green Marketing Communication; Greenwashing; OSEC; Last mile Logistic; Ten signs of greenwash; Web Communication; 3’C; E-handel; Ekologisk hållbarhet; Gröntvätt; Grön Marknadskommunikation; OSEC; Sista Milen Logistik; Tio tecken på gröntvätt; Webbkommunikation; 3’C;

    Sammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER

  2. 2. KOMMUNICERA MERA! En kvantitativ studie om effekterna av miljöbudskap för e-handelsreturer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Frick; Cornelia Sellman; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; CSR; Sustainability messages; Persuasive communication;

    Sammanfattning : This study investigates the impact of sustainability messages and if this has an effect on intention to return online purchased fashion products and further, how sustainable communication impacts brand attitude, brand credibility and perceived environmental consciousness. There are previous studies about CSR and its response on brand attitude as well as credibility. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning av kundinflöde - En fallstudie om schemaläggning på en svensk telefonbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Börjeskog; Martin Svensson; [2019-06-20]
    Nyckelord :Call Center; Capacity Planning; Peak; Scheduling; Telephone Banking;

    Sammanfattning : The banking industry is currently going through a big change where the traditional bank branches shut down in favour of meetings on digital platforms. In today's society, customers require fast service with high flexibility allowing them to conduct their banking business wherever and whenever they want. LÄS MER

  4. 4. Informationskvalité : En studie om vilka informationskvalitativa faktorer som påverkar användarupplevelsen i en e-handelskontext

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Alicia Collin; [2019]
    Nyckelord :Information Quality; E-commerce; Trust; Information architecture; Information; Usability; Customer Based Discrepancy Theory; Informationskvalité; E-handel; Förtroende; Informationsarkitektur; Information; Användbarhet; Kundbaserad avvikelseteori;

    Sammanfattning : Den här studien har tittat närmare på vilka informationskvalitativa faktorer som påverkar användarens upplevelse av informationskvalité i en e-handelskontext. Studien bygger på vetenskapliga artiklar och litteratur inom områdena informationskvalité och e-handel. LÄS MER

  5. 5. Kanaler, konsumtion & konsumenter : En studie om hur företag använder multipla kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnéa Grahn; [2016]
    Nyckelord :Multi-channel enterprises; Consumer behavior; E-commerce; Physical store; Communication channels; Flerkanalsföretag; Konsumentbeteende; E-handel; Fysiska butiker; Kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva hur flerkanalsföretag anpassar sin konsumentkommunikation till en marknad i ständig digital utveckling och ett förändrat konsumentbeteende som följd. Syftet är därtill att studera hur flerkanalsföretag håller resurseffektivitet genom sina numera flertalet kommunikationskanaler. LÄS MER