Sökning: "Customer Expectations Gap"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden Customer Expectations Gap.

  1. 1. Effektivisering av SAQ 5.0 för SME:s : Att möta utmaningarna inför SAQ 5.0 hos Företag X och svenska SME:s

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Alexander Aronsson; [2024]
    Nyckelord :Global changes; Sustainability regulations; Suppliers to the automotive industry; Documentation in sustainability; Policies and certifications; Global Automotive Sustainability Guiding Principles; Drive Sustainability; Self-Assessment Questionnaire SAQ ; SAQ 5.0; SAQ 4.0; Environmental and quality management systems; Gap analysis; SME Small and Medium-sized Enterprises ; Hållbarhetsregleringar; Leverantörer till fordonsindustrin; Dokumentering inom hållbarhet; Policys och certifieringar; Miljö- och kvalitetsledningssystem; Gap-analys; SME Små och medelstora företag ; SAQ 4.0; SAQ 5.0;

    Sammanfattning : The current global changes and regulations in sustainability have a direct impact on suppliers to the automotive industry. Therefore, it is crucial for suppliers to the automotive industry to proactively monitor developments to avoid risking their competitiveness. LÄS MER

  2. 2. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  3. 3. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER

  4. 4. The AR-t of Marketing : Understanding Customers' Hedonic and Utilitarian Expectations and its Fulfilment in Augmented Reality Marketing

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Philip Kaburek; Viktor Segerqvist; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Augmented Reality Marketing; Customer Expectation; Customer Experience; Utilitarian Benefits; Hedonic Benefits;

    Sammanfattning : Background:  The prevalence of augmented reality (AR) is on an upward trend and is expected to accelerate in growth in the upcoming years. This poses a strategic opportunity for marketers as it paves the way for incorporating AR into their marketing activities. LÄS MER

  5. 5. SMARTQUAL LITE : Assessing the Property Management’s Technological Service Quality of Office Buildings in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :David Lindström; [2023]
    Nyckelord :PropTech; Smart Buildings; Smart Real Estate; Property Management; Service Quality; Customer Experience; Tenant Satisfaction; PropTech; Smarta byggnader; Smarta fastigheter Fastighetsförvaltning; Servicekvalitet; Kundupplevelse Hyresgästnöjdhet;

    Sammanfattning : This master's thesis presents the development of a conceptual model, SMARTQUAL LITE, designed to measure and evaluate the quality of services delivered by smart buildings. The purpose of this research is to provide a foundation for a comprehensive service quality model, SMARTQUAL, enabling smart building service providers to enhance their service offerings and effectively meet tenant demands. LÄS MER