Sökning: "Customer Needs"

Visar resultat 1 - 5 av 1783 uppsatser innehållade orden Customer Needs.

  1. 1. Designing a reactive feedback feature for end-users in web-based media software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jessica Dellmar; [2024]
    Nyckelord :User Feedback; End-user involvement; Usability; Design Thinking; User Experience;

    Sammanfattning : Customer feedback is essential for improving a company's products or services and increasing customer satisfaction. Despite its value, user involvement faces many challenges, such as low user motivation and feedback with missing context information. LÄS MER

  2. 2. Efficiency by design : A way to meet expert users' needs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nike Vejbrink Starbrink; [2024]
    Nyckelord :User Experience; Interaction Design; Usability; Expert Users; Efficiency;

    Sammanfattning : The administration software is a crucial component of any successful company. It is often overlooked, but it plays an essential role in ensuring the smooth operation of the business. It is the backbone of the company's operations, and it must be able to meet the evolving needs of its users. LÄS MER

  3. 3. “LIVE, BREATHE, TESLA” : En kvalitativ studie om gemenskap och kundlojalitet i Teslas svenska Facebook-community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Shajan Bakir; Joel Arvid Olai; [2024]
    Nyckelord :brand community; customer loyalty; Tesla; Facebook;

    Sammanfattning : The primary objective of the research was to examine the motivations behind members’ participation in Tesla’s online community on Facebook and explore how member interaction influences engagement and loyalty towards Tesla. The emergence of new technologies has intensified the complexity of understanding user behaviors. LÄS MER

  4. 4. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  5. 5. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER