Sökning: "Customer Order Decoupling Point"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Customer Order Decoupling Point.

  1. 1. A Mixed-Methods Explanatory Analysis Embracing Modularisation, Lean, Organisational Collaboration and Communications for Lead Time Reduction

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Patrik Flygare; Thomas Danielsson; [2022]
    Nyckelord :Modularisation; Lean; Organisation; Mixed methods; Abductive; Complexity; DFA; CODP;

    Sammanfattning : Customers' demand and more customisable products create challenges for companies that need a higher degree of flexibility in their processes to handle the variation. A modular product architecture helps companies customise their product by swapping and sharing components, simultaneously adapting mass production strategies to reduce cost and production time. LÄS MER

  2. 2. Kundorderstyrd tillverkning av butiksproducerat bröd : Möjligheter och hinder

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Ario Alipanah; Axel Gother; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En stor källa till resursineffektivitet är all mat som varje dag slängs, världen över. Produktkategorin bröd är en stor källa till detta matsvinn, där det största svinnet sker i inom handeln. LÄS MER

  3. 3. Optimizing the Supply Chain Performance at Ericsson AB : A Study of Lead Time Reduction and Service Level Improvement

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Marcus Stenberg; Jesper Larsson; [2016]
    Nyckelord :Supply chain; lead time; lead time reduction; time compression; service level; global supply chain; incoterm; supply hub; customer order decoupling point; leagile; lean; agile; letter of credit; bank payment obligation; product configurator; regional product portfolio; end-to-end integration; supply chain integration; supply chain management; supply chain transparency; information systems; Ericsson;

    Sammanfattning : Ericsson has recently experienced difficulties to meet the customer demand, which has led to lost market shares. This is mainly due to the long and unpredictable lead times within their supply chains. Therefore, Ericsson seeks to increase their ability to meet the customer demand by reducing the customer order lead time. LÄS MER

  4. 4. Effekter av en integrerad artikelstandardisering ochinförande av variantmoduler

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellinor Ahlfvengren; Minna Sandberg; [2015]
    Nyckelord :Modularisering; modulindelning; standardiserade produkter; konkurrenskraft; ordervinnare; Make to stock; Assembly to order; ATO; kapitalbindning; produktionsupplägg; ABC-analys;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats undersöks hur ett förändrat produktionsupplägg påverkar ett svensktproducerande företags konkurrenskraft när konkurrensen från globala lågprisalternativ medkort leveranstid ökar. Genom att byta produktionsupplägg från produktion mot lager tillmontering mot order och genom att standardisera artiklar och till viss del modulindelaprodukter kan kundorderpunkten flyttas bak i produktionsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Feasible customer order decoupling points and associated inventory costs

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Jesper Madsen; Betim Mavraj; [2015]
    Nyckelord :Customer Order Decoupling Points Inventory Cost;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to develop a method that simplifies the analysis between reduction of delivery lead time and inventory costs, when the reduction of delivery lead time is achieved through repositioning of the customer order decoupling point. ... LÄS MER