Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 284 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER
2. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER
3. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose The primary objective of this study is to make theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER
4. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
5. “WHO AM I? SAID THE ROBOT. WHO AM I?!? SAID THE HUMAN” : A Study To Explore The Effects Of Algorithmic Management Tools On The Work-Related Identities of Individuals In Standard Work Settings
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This research paper investigates the impact of algorithmic management (ARM) on work practices within organizations that employ standard work arrangements. Specifically, the study aims to explore how the introduction of ARM systems influences individuals' perceptions, interpretations, and work-related identities, as well as the resulting changes in their work practices. LÄS MER