Sökning: "Customer Relations"

Visar resultat 21 - 25 av 447 uppsatser innehållade orden Customer Relations.

  1. 21. Partnerings projektpåverkan : En studie om hur partnering påverkar underentreprenörerna

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Linnéa Böhme; Marcus Tynhage; [2022]
    Nyckelord :Partnering; forms of compensation; cooperation; work environment; subcontractors; financial impact; Byggdialog IV;

    Sammanfattning : “Partner project impact” with a focus on the form of collaboration's impact on subcontractors is the starting point of the work. Partnering is an area of knowledge that is unfortunately still placed in the background. From the labor market to teaching, the ignorance of partnering is noticeable. LÄS MER

  2. 22. Entrepreneurship Lessons on Creating Shared Value and enhancing Competitive Advantage. Case studies from COVID-19 pandemic responses by Volvo Group, Essity, Autoliv, and ICA Gruppen.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Namirembe Ruth; Abiodun Sunday Daodu; [2022]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; creating shared value; competitive advantage; COVID-19 pandemic.;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic prompted many Swedish businesses to reconsider their survival techniques and the support they offer to societies in which they operate. The purpose of this study is to examine the COVID -19 responses practiced by four Swedish Companies (Essity, Volvo Group, ICA Gruppen, and Autoliv) to see what entrepreneurs can learn in the event of another pandemic. LÄS MER

  3. 23. Hur fastighetsmäklaren skapat och bevarat förtroendet till sina kunder under covid-19-pandemin : En internationell jämförelse mellan Sverige och Spanien

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Clara Svensson; Louice Eliasson; [2022]
    Nyckelord :Trust; customer relations; communication; real estate agents; business relations; covid-19; lockdown.; Förtroende; kundrelationer; kommunikation; fastighetsmäklare; affärsrelationer; covid-19; nedstängning.;

    Sammanfattning : This research article will explore the effects of how a societal crisis like covid-19 has affected the real estate agent's ability to create and maintain trust in their clients. The real estate agent's job involves meeting a lot of people physically, in the office, at the customer's home, or at viewings. LÄS MER

  4. 24. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  5. 25. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Egertz; Sandra Hedvåg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; differentiering; padelanläggningar; kundrelation; konkurrens;

    Sammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg  Handledare: Olga Rauhut Kompaniets  Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens  Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad.  Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad?  Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER