Sökning: "Customer Relationship Management CRM"
Visar resultat 1 - 5 av 247 uppsatser innehållade orden Customer Relationship Management CRM.
1. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
2. A tailored web-based system for managing and attracting customers
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER
3. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER
4. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER
5. Utilization of AI in Digital Marketing : An empirical study of Artificial Intelligence and the impact of effectiveness, ethics and regulations.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society & Engineering, Mälardalen University Authors: Belinda Sundqvist Jerar Ohanisian Shaafi Osman Ali 00/09/08 97/09/03 99/02/05 Title: Utilization & impact of AI in digital marketing Examinator: Magnus Linderström Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Artificial intelligence (AI), Digital marketing, Search engine optimization (SEO), Customer relationship management (CRM), Gathered data, Ethics, Effectiveness, Regulation Research question: How do businesses utilize AI and how does it impact digital marketing? Purpose: The purpose of this study is to examine how organizations use artificial intelligence (AI) technology in their digital marketing, and how this affects their efforts to communicate digitally. This in conjunction with any repercussions regarding ethical and legal concerns, that may occur through the utilization of AI. LÄS MER