Sökning: "Customer Relationship Management"

Visar resultat 1 - 5 av 522 uppsatser innehållade orden Customer Relationship Management.

  1. 1. Hur organiseras uthyrningen av coworking?- ur fastighetsägarnas synvinkel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Frida Wahlberg; Jannike Plym; Emilia Johansson; [2019]
    Nyckelord :Coworking; Inhouse; Outsourcing; facility managment;

    Sammanfattning : SammanfattningKontorsmarknaden är under ständig förändring. I dagsläget går det att se en efterfrågan på mer korta och flexibla avtal. Detta ställer i sin tur krav på fastighetsägarna för att bemöta dagens behov från hyresgästerna. Coworking har därmed blivit en omtalad ny hyresform de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. MNC´s strategy implementation: : Macro-level factors of Customer Relationship Management in Emerging Markets

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Abdallah Khalifeh; Heidi Ndiili-Ronkainen; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Organisationskulturens betydelse vid arbetet med cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nikolay Garzon Gamboa; Johanna Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Circular economy; Sustainability; Organizational culture; Sustainable leadership; ReSOLVE; Agenda 2030; Circular business models; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet; Organisationskultur; Hållbart ledarskap; ReSOLVE; Agenda 2030; Cirkulära affärsmodeller;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att utifrån ett ledarperspektiv få ökad förståelsen för vilka utmaningar organisationskulturen bidrar till vid arbetet med cirkulära affärsmodeller.   Metod: Studien utgår från en hermeneutisk vetenskapstradition med en induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Kundengagemang genom sociala kanaler : Värdeskapande eller värdeförstörande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Andersson; Fredrik Björnsson Spets; [2019]
    Nyckelord :Kundengagemang; CRM; SCRM; Värdeskapande; Värdeförstörande; Value co-creation; Value co-destruction; Sociala medier; Sociala kanaler; Online kanaler;

    Sammanfattning : Som följd av den digitala och teknologiska utveckling som genomsyrat 2010-talet, har konkurrensen bland företag ökat, då det blivit lättare för konkurrenter att träda in på marknaden. Den ökade konkurrensen har i sin tur inneburit att företag blivit mer motiverade att implementera olika strategier för att bygga en djupare relation till sina kunder, för att få dem att stanna kvar hos dem istället för att välja en konkurrent. LÄS MER

  5. 5. They came, they saw, they adapted : How Swedish firms adapt when managing cross-cultural business relations with Japanese customers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Gustafsson; Daniel Ingvarsson; [2019]
    Nyckelord :Sweden; Japan; Managing Business Relations; Cross-cultural; adaptations;

    Sammanfattning : Culture is a strong part of people’s lives. When you are working with people and building relationships with them, it helps to have some perspective and understanding of their cultures. In the Japan business culture, there are several things that differentiate them from Swedish their way of conducting business. LÄS MER