Sökning: "Customer RelationshipManagement system"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Customer RelationshipManagement system.

  1. 1. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  2. 2. En granskning av möjligheter och behov bakom Customer Relationship Management

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Michaela Sjöberg; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2C; Behov; System; Marknadsföring; Möjligheter; Riktad kommunikation; Anpassning;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för Customer Relationship Management (CRM) ökat både bland forskare och inom näringslivet. Mycket pengar investeras i CRM men forskning visar att många initiativ misslyckas. LÄS MER

  3. 3. CRM i små och medelstora företag : En studie om företagens behov av CRM-funktioner

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Shayan Behnami Amin; [2014]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM Enterprise Recource Planning; Business Systems; Back Office; Front Office; CRM needs; CRM functions; CRM; Kundstödssystem; ERP; Affärssystem; Ekonomisystem; CRM-system; ERP-system;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har fått ökad uppmärksamhetunder de senaste decennierna. Sökningar i vetenskapligaartiklar och litteratur visar att det finns behov av kunskap om CRM ochdess funktionalitet. LÄS MER