Sökning: "Customer RelationshipManagement system"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Customer RelationshipManagement system.
1. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER
2. En granskning av möjligheter och behov bakom Customer Relationship Management
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : Under de senaste åren har intresset för Customer Relationship Management (CRM) ökat både bland forskare och inom näringslivet. Mycket pengar investeras i CRM men forskning visar att många initiativ misslyckas. LÄS MER
3. CRM i små och medelstora företag : En studie om företagens behov av CRM-funktioner
Kandidat-uppsats, Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har fått ökad uppmärksamhetunder de senaste decennierna. Sökningar i vetenskapligaartiklar och litteratur visar att det finns behov av kunskap om CRM ochdess funktionalitet. LÄS MER