Sökning: "Customer Satisfaction Index"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Customer Satisfaction Index.
1. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER
2. UniHome: En studie om hur en webbapplikation för korttidssuthyrning av boenden för studenter kan utformas för att skapa lojalitet till webbapplikationen genom upplevt förtroende och kundnöjdhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : According to a survey done at Linköping University, students experience the process of finding an accommodation as cumbersome and insecure. The objective of the study was to, through the development of a webapplication, investigate how one could create loyalty to the web application by implementing a design that increases perceived trust and strengthens the e-customer’s customer satisfaction. LÄS MER
3. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER
4. ”De ska kunna tacka även för ett nej” : En kommuns förbättringsresa för ökad kundnöjdhet och NKI - Nöjd Kund Index för bygglov
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med den här studien är att utforska initiativ som ökar kundnöjdheten i en kommunal verksamhet. En kommun, Helsingborg, som lyckats väl i att utveckla en hög kundnöjdhet i den nationella undersökningen Nöjd Kund Index inom myndighetsområdet bygglov har studerats. LÄS MER
5. Förändringsarbete av informationsflöden i en interorganisatorisk samverkan
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : In recent years, the train's punctuality, Sweden's ranking in the European Railway Performance Index and the train industry's customer satisfaction have decreased. The largest and most influential players in the train industry are Trafikverket and SJ AB, which are two state-owned organizations. LÄS MER