Sökning: "Customer insight tools"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Customer insight tools.

  1. 1. Understanding the Dynamics of Brand Loyalty in National team sports - A Qualitative study of brand management within professional team sports”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :William Nordlund; Mattias Johansson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Brand Experience; Brand Communities; Brand loyalty; Sports Marketing; Sport fans;

    Sammanfattning : In previous research there has been acknowledgement about the importance of Brand loyalty in sports, where the brand experience can function as a tool to create loyalty among fans. Brand communities have proven to have positive effects on customer satisfaction and brand loyalty in sports. LÄS MER

  2. 2. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eleonora Palmgren; Estelle Bonving; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt byggande; digitala verktyg; materialinventering; återbruksinventering; återbruk;

    Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER

  3. 3. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  4. 4. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ibrahim Ali Mehkri; [2023]
    Nyckelord :citizen inquiries; e-Government; Sweden; CRM;

    Sammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER