Sökning: "Customer meeting"

Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser innehållade orden Customer meeting.

  1. 1. Leveraging Gamification for Increased Motivation in Mobile Applications : A Quantitative Study Using Self-Determination Theory & Service-Dominant Logic

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Fredriksson; Teemu Lahtinen; [2024]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; Service-Dominant Logic; Motivation; Gamification; Mobile Services;

    Sammanfattning : Due to the increasing digitization of society, Gamification of services has become increasingly proliferated. Identifying and knowing how to manipulate the factors for successful implementation of gamification strategies is paramount. LÄS MER

  2. 2. Nyexaminerade fastighetsmäklares vägar för att etablera sig i en konkurrensutsatt bransch : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares egna erfarenheter från att etablera sig som fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Eric Svensson Due; Fredrik Berggren; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; strategier; entreprenörskap; självförtroende.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna på arbetsmarknaden. En stor del nyexaminerade fastighetsmäklare lämnar yrket redan efter två år på grund av att de har misslyckats att etablera sig. LÄS MER

  3. 3. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  4. 4. Kartläggning och förbättring av internt logistikflöde

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Jenan Alhasan; Dat Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Materialflöde; kartläggning; intern logistik; lean-produktion; värdeflödesanalys; spagettidiagram;

    Sammanfattning : Globalisation has led to increased competition among companies, operating both locally and internationally. As a result, it has become crucial to stand out on the market by working cost-effectively, meeting customer requirements, offering short delivery times, smart material planning, among other things. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER