Sökning: "Customer meetings"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden Customer meetings.

  1. 1. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Jonsson; Hildegunn Strand; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Radical Innovation; Unfamiliar Markets; Familiar Markets; Product Innovation; NPD process.; Ny produktutveckling; Radikal Innovation; Okända Marknader; Kända Marknader; Produktinnovation; NPD-process.;

    Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER

  2. 2. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jingming Zhang; Xinyu He; [2023]
    Nyckelord :Multichannel buying behavior; Covid-19 impact; Retail sales; Consumer purchasing behavior; Sweden; China;

    Sammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER

  3. 3. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Amir Nazari; Gary Hemmingsson; [2023]
    Nyckelord :KPI; Daily management; digital dashboards; analogue dashboards; improvement work; lean; visuality; KPI; Daglig styrning; Digitala tavlor; analoga tavlor; förbättringsarbete; Lean; visualitet;

    Sammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER

  4. 4. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  5. 5. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kajsa Ivarsson; Eric Seing; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER