Sökning: "Customer privacy"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden Customer privacy.

  1. 1. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  2. 2. The Digitalization of the Electricity System : Impact Assessment of Digital Technologies on the Electricity System and its Main Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Cannata; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This work explores the state of digitalization of the European electricity sector and assesses the impacts of digital technologies on the electricity system and its main stakeholders. Digital technologies, such as smart meters and 5G connectivity, represent a powerful tool for system operators to face the new challenges brought about by the decarbonization of the energy sector. LÄS MER

  3. 3. Unveiling the Digital Shift: Exploring the Changing Landscape of Work in Banking

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elmas Memedovski; Ninos Keryakos; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Banking; Work; Structural Configuration; Employees; Digital Skills;

    Sammanfattning : Background: The advent of digitalization has significantly impacted various aspects of society. Digitalization has aided in the growth of more ecologically friendly practices, and remote work hasreduced the usage of cars and lowered carbon emissions. LÄS MER

  4. 4. Safeguarding Financial Integrity and Privacy in the EU's Internal Market: Balancing Anti-Money Laundering Obligations against Fundamental Rights to Privacy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Wandee Setthapirom; [2023]
    Nyckelord :AML Anti-money laundering and terrorist financing gdpr fintech Surveillance payment services customer due diligence privacy Data protection FIU financial intelligence units Directive 2015 849 Directive 2016 680 Directive 2018 1673 Directive 2016 679; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The thesis explores the EU’s anti-money laundering framework’s compatibility with conditions required under privacy rights. It asks the question whether the anti-money laundering framework confers obligations to private entities and other actors not belonging to law enforcement in a way which risks violation to the fundamental rights to privacy and data protection. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER