Sökning: "Customer relationship management"

Visar resultat 1 - 5 av 565 uppsatser innehållade orden Customer relationship management.

  1. 1. Revisorns roll i kristider - En studie om påverkan av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Olsson; Sebastian Strömland; [2020-07-08]
    Nyckelord :Revision; revisor; Covid-19; Customer Relationship Management; revisionsarvode; krishantering; finansiell kris;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Världen har i modern tid aldrig stött på ett virus av Covid-19sproportioner och heller aldrig behövt anpassa sig därefter. Regeringen behöver stötta medstatliga medel, men samtidigt finns det även andra aktörer som kan ge råd och hjälp. LÄS MER

  2. 2. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carolina Agersborg; Isabella Månsson; Emelie Roth; [2020-06-23]
    Nyckelord :Brand Management; B2C Brands; Artificial Intelligence; AI Applications;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Shared working environment responsibilities in the staffing industry : A shared leadership perspective

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jonas Stenborg; [2020]
    Nyckelord :Staffing industry; Shared leadership; Shared responsibility; Working environment; Systematic Work Environmental Management; Systematiskt Arbetsmiljöarbete; SAM;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore Swedish leaders in staffing agencies experiences, thoughts, and insights regarding the implementation of the legislative works around SAM (Systematic Work Environmental Management AFS 2001:1). In the context of SAM, the legislation entails a complex triangular relationship between the staffing agency, their customer, and the consultant. LÄS MER

  4. 4. The price you’re worth: A case-study of pricing in the TIC-market

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Kasper Vinberg; Stefan Lindstedt; [2020]
    Nyckelord :Pricing; Value-based; Value; Value-based price; Value-based Pricing; TIC; TIC-market; Testing; inspection and certification; pricing practice; pricing strategy; Kasper Vinberg; Stefan Lindstedt; kasvi918; KasperStefan; Cost-based; kostnadsbaserad; värdebaserad; konkurrensbaserad; competition-based; behavior; mindset; change; WTP; Kundvärde; Customer value; customer; customer value proposition; pricing strategy; pricing practice; Perceived customer value; kundvärde;

    Sammanfattning : How to price your offering is one of the main managerial decision issues today and is alarmingly often not grounded in necessary market and cost research. Pricing is a complex topic, dependent on a multitude of internal and external factors, which makes pricing practice and strategy alignment even more difficult. LÄS MER

  5. 5. Bostäder säljs på förhand

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Emma Johansson; Felicia Johansson; [2020]
    Nyckelord :Förhandstjänster; Kundrelationer; Hantering av kundrelationer; CRM; Hemnet; Preliminary services; Customer relations; Customer relationship management;

    Sammanfattning : Hemnet har länge haft stor betydelse vid marknadsföring av objekt. Mäklarföretag har skapat förhandstjänster som bidragit till att kundrelationerna har förändrats. Förhandstjänster leder till att det ställs högre krav på kunderna eftersom att det säljs bostäder innan de kommer ut på den öppna marknaden. LÄS MER