Sökning: "Customer-Collaboration"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Customer-Collaboration.

  1. 1. Agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen : En kvalitativ studie gällande implementeringsmöjligheterna för agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hiba Chouri; Shayan Sabzandam; Hanin Miggdad; [2023]
    Nyckelord :Agil projektledning; implementering; samhällsbyggnadsbranschen; hybridmetod;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka möjligheter och utmaningar med att implementera agil projektledning i samhällsbyggnadsbranschen. Studien har analyserat agila metoder och studerat ett företags nuvarande projektledningstekniker för att undersöka om en agil projektledningsmetod kan implementeras. LÄS MER

  2. 2. AI-implementering i sikte : En fördjupad analys av de avgörande faktorerna för framgång i AI-förberedelser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Adam Albringer; David Engström; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine learning; Customer collaboration; Technological diffusion; Technological maturity; Ethics; Moral; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Kundsamarbete; Teknisk spridning; Teknisk mognad; Etik; Moral;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker de svårigheter som företag möter vid implementering av artificiell intelligens (AI) och undersöker strategier för framgångsrik integrering av AI. Genom en kombination av semistrukturerade intervjuer och en omfattande litteraturstudie användes en induktiv metod för att analysera de utmaningar som företag stöter på före implementeringsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Mitigating Uncertainty by Including the Customer in the Fuzzy Front-End of Innovation - A comparative multiple-case study of Polestar and On to identify successful customer collaboration

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Linnéa Fröström; Oscar Söderlund; [2021-07-06]
    Nyckelord :customer co-creation; uncertainty reduction; fuzzy front-end; open innovation; customer characteristics; incremental and radical innovation;

    Sammanfattning : The fuzzy front-end (FFE) is the first phase of new product development which is associated with high levels of uncertainty. Mitigating uncertainty is a key factor to enable successful innovation. LÄS MER

  4. 4. Analysis and improvement of material handling in a highly customized multi-variant product-based production system

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktionsutveckling

    Författare :Arjun Balasubramaniam; Naga Lakshmana Naidu Navuluri; [2020]
    Nyckelord :“Highly-customized multi-variant production system”; “Lean logistics”; “Warehouse management system”; “Organizational culture”; “Production Management”;

    Sammanfattning : Twenty first century manufacturing is characterized by customer specific products. Customers expect greater differentiation in the products that companies offer to them, thus changing the whole landscape of production. Greater the variety of products being offered to customers, greater is the complexity of shop floor operations. LÄS MER

  5. 5. In the Pursuit of Competitive Advantage - A single case study investigating how the deployment of product innovations is challenged within Knowledge-Intensive Business Service Firms

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Noah Winneberger; Miriam Julia Hengsteler; [2020]
    Nyckelord :Knowledge-Intensive Business Services; Productization; Product Innovation; Deployment Challenges; Customer-Collaboration; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER