Sökning: "Customer-oriented"

Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade ordet Customer-oriented.

  1. 1. Design of an Industrial Bin Picking Station

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Jonathan Ramb; [2023]
    Nyckelord :bin picking; computer vision; automation; robotics; 3D Scanning; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With the ever-increasing demand for automation, new ways to optimize production lines are needed. The aim of this thesis is to complete an industrial automation task by employing a concept in robotics known as bin picking. The concept involves organizing objects by picking them out of a cluttered bin using an industrial robot. LÄS MER

  2. 2. Obstacles for Change Management in a Fragmented Digitized Postmodern Society. : A Case Study of the Digitalization Authority in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Hanna Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Change management; postmodernism; fragmentation; organization culture; digitalization;

    Sammanfattning : Change management is an increasingly prominent and complicated topic. In the postmodern digitized society, Sweden is believed to be at the forefront, yet in Swedish radio, information experts claim that the country is far from able to manage a crisis. LÄS MER

  3. 3. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Esmeralda Barpetrus; Amanda Nikamo; [2023]
    Nyckelord :dmaic; communication; customer involvement; customer satisfaction; software development; six sigma; total quality management; dmaic; kommunikation; kundinvolvering; kundnöjdhet; offensiv kvalitetsutveckling; programvaruutveckling; sex sigma;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER

  4. 4. Att leda ett fastighetsbolag under hög inflation och räntehöjningar : En kvalitativ studie om vilka åtgärder och förändringar fastighetsbolag vidtar i osäkra tider

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Isabelle Eriksson; Ida Gjersvold; [2023]
    Nyckelord :Crisis; Crisis management; Crisis leadership; Organizational change; Organizational learning; Kriser; Krishantering; Krisledarskap; Organisationsförändring; Organisationslärande;

    Sammanfattning : Syfte: Inflationen i Sverige har stigit hastigt under år 2022 och ligger nu på den högsta nivån på över 30 år vilket gör att många företag kan ställas inför utmaningar. Syftet med detta arbete är att undersöka vilka åtgärder och förändringar privata fastighetsbolag vidtar för att hantera den hastigt stigande inflationen och höjda räntor. LÄS MER

  5. 5. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER