Sökning: "Customerloyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Customerloyalty.

  1. 1. AI Chatbots and Customer Loyalty among Gen Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Björkman; Maja Jansson; [2023]
    Nyckelord :AI Chatbot; Customer loyalty; Gen Z Attribute;

    Sammanfattning : The digitalization of society is a major trend that is currently transforming the businesslandscape (Parviainen et al., 2017, p. 63). Within this digital era, the AI chatbot hasemerged (Hsu & Lin, 2023, p. LÄS MER

  2. 2. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Esther Brännkärr; Wilma Winberg; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Word-of-mouth WOM ; Negative word-of-mouth NWOM ; Attitudinal loyalty; Behavioral loyalty.; Kundlojalitet; Word-of-mouth WOM ; Negativ word-of-mouth NWOM ; Attitydbaserad lojalitet; Beteendebaserad lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER

  3. 3. Hur företag arbetar med kundlojalitet under en kris : En studie om svensk dagligvaruhandel under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Suzanna Karlsson; Julia Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :crisis; Covid-19; pandemic; customer loyalty; grocery store; retail; kris; Covid-19; pandemi; kundlojalitet; dagligvaruhandel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19-pandemin är en kris som orsakat snabba utmaningar och åtgärder för både företag och konsumenter och det är även en kris som kan komma att bli en av de mest utdragna kriser som upplevts under modern tid. Restriktionerna som uppstått för att minska smittspridningen kan påverka konsumenters nuvarande samt efterföljande beteende och vanor vilket gör att företag behöver upprätthålla relationer med sina kunder för att uppnå fortsatt kundlojalitet även efter krisen. LÄS MER

  4. 4. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  5. 5. Upp till Bevis! - en fallstudie om nyskapande i kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Sörensen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Upp till Bevis? - en fallstudie om nyskapande i kundrelationerSyftet med uppsatsen är att undersöka hur innovation i kundrelationer kan leda till ett utvecklat samarbete mellan kund och byrå. I denna studie får läsaren ta del av en kampanj där en kommunikationsbyrå genom nyskapande har förnyat sitt arbetssätt för en kund som man samarbetat med under en längre tid. LÄS MER