Sökning: "Customerloyalty"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Customerloyalty.
1. AI Chatbots and Customer Loyalty among Gen Z
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The digitalization of society is a major trend that is currently transforming the businesslandscape (Parviainen et al., 2017, p. 63). Within this digital era, the AI chatbot hasemerged (Hsu & Lin, 2023, p. LÄS MER
2. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER
3. Hur företag arbetar med kundlojalitet under en kris : En studie om svensk dagligvaruhandel under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Covid-19-pandemin är en kris som orsakat snabba utmaningar och åtgärder för både företag och konsumenter och det är även en kris som kan komma att bli en av de mest utdragna kriser som upplevts under modern tid. Restriktionerna som uppstått för att minska smittspridningen kan påverka konsumenters nuvarande samt efterföljande beteende och vanor vilket gör att företag behöver upprätthålla relationer med sina kunder för att uppnå fortsatt kundlojalitet även efter krisen. LÄS MER
4. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER
5. Upp till Bevis! - en fallstudie om nyskapande i kundrelationer
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Upp till Bevis? - en fallstudie om nyskapande i kundrelationerSyftet med uppsatsen är att undersöka hur innovation i kundrelationer kan leda till ett utvecklat samarbete mellan kund och byrå. I denna studie får läsaren ta del av en kampanj där en kommunikationsbyrå genom nyskapande har förnyat sitt arbetssätt för en kund som man samarbetat med under en längre tid. LÄS MER