Sökning: "Customers Engagement"
Visar resultat 1 - 5 av 216 uppsatser innehållade orden Customers Engagement.
1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This research emphasizes the role of social media in customer acquisition retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping their strategies and effectively allocating resources to achieve consistentcommunication with their customer base. LÄS MER
3. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
4. Data-driven decisions in Sports
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In recent years, many sectors such as insurance, banking, retail, etc. have adopted Big Data architectures to boost their business activities. Such tools not only suppose a greater profit for thesecompanies but also allow them to gain a better understanding of their customers and their needs. LÄS MER
5. eCRM PERSONALIZATION STRATEGIES : Influence of content personalization on consumer engagement performance of email marketing campaigns
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: As personalization has become a common CRM strategy for companies to create valuable relationships with customers, users are receiving an increased amount of personalized communication, further research is needed on the influence of content personalization in specific channels, to improve customer engagement. Purpose: This paper seeks to analyse the influence of eCRM content personalization strategies on the consumer engagement performance of email marketing campaigns building upon existing knowledge about the benefits and opportunities of personalization strategies. LÄS MER