Sökning: "Customers expectation"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Customers expectation.
1. En stiftelses dilemma
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER
2. Dataskyddsrätten - tvättas svart eller vit? - En studie avseende förhållandet mellan regleringar om penningtvätt och dataskyddsrätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : The purpose of the thesis is to describe and analyze the relationship between regulations regarding money laundering and data protection law, in particular with regard to the handling of customer data that is used by banks to achieve customer knowledge. The thesis research questions include the bank's obligations regarding to money laundering regulations and the conditions that EU data protection regulations place on the bank's processing of personal data in order to achieve good customer knowledge. LÄS MER
3. A First Step Towards Profitable and Sustainable Reverse Logistics : A qualitative study of how companies can balance sustainability priorities in their Reverse Logistic practices
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : A rapid change in the market context and a growing concern regarding the environment with initiatives such as Agenda 2030 and Paris Agreement is what organisations are facing today. Further, macro-factors including war, inflation and energy crisis contribute to additional concerns in the market. LÄS MER
4. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
5. Unveiling the Depths of Customer Satisfaction : An Exploratory Qualitative Study on Chatbot Services and the Expectation Confirmation Model (ECM)
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The Expectation confirmation model (ECM) is commonly employed to investigate technological advances and customer satisfaction with chatbots. However, customer satisfaction is a multifaceted concept intertwined with emotions and subjective perceptions, comprehending customer satisfaction fully can therefore be challenging. LÄS MER