Sökning: "Dåliga företag"
Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden Dåliga företag.
1. Mot en hållbar modeindustri med hjälp av Marknadsföring - En kvalitativ studie om hur fast fashion företag kan använda sig av hållbar marknadsföring för att främja hållbarhet inom industrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande kvalitativa studie undersöker hur fast fashion företag kan använda Gordons ramverk för hållbar marknadsföring i syfte att främja hållbar konsumtion och minska de negativa konsekvenserna för samhället och miljön. Överkonsumtionen inom modeindustrin beror delvis på att produkterna är billiga och produceras för snabb försäljning, vilket leder till ohållbara marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. Is the media just a copycat or a watchdog?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Nyckelord: Media, väktare, vakthund, informationsförmedlare, tystnad Studiens syfte: Syftet med studien är att utvärdera hur väl media uppfyller sin roll som väktare i sin vardagliga rapportering i Sverige. För att ta reda på detta undersöks även om det skiljer sig mellan affärspress och annan media, samt vad det innebär för medias väktarroll när de inte rapporterar alls. LÄS MER
3. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER
4. Samarbetet mellan huvudentreprenör och underentreprenörer gällande arbetsmiljö i byggproduktion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Byggsektorn är en bransch som blir mer och mer invecklad och avancerad, det blir fler företag, arbetsuppgifterna ökar och efterfrågan blir allt större. Detta ställer stora krav på huvudentreprenörer runt om i landet att fortsatt hålla hög kvalitet på sitt arbete trots den ökade arbetsbelastningen. LÄS MER
5. Exploring Science-Based Targets: Initial Insights from Small and Medium-Sized Enterprises
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : With climate change resulting from a history of uncontrolled greenhouse gas emissions, all parts of society now need to take action - maybe most importantly the private sector. Since 2015 the Science Based Targets (SBT) initiative has committed over 5000 companies worldwide to heavily reduce their total emissions at a pace that scientists deem necessary for average global temperature rise to stay below 2℃. LÄS MER