Sökning: "Désirée Sandberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Désirée Sandberg.

  1. 1. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER

  2. 2. Strategiskt arbete i unga svenska modeföretag - en fallstudie av ACNE Action Jeans AB, Filippa K AB och Nudie Jeans AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Wieloch; Louise Meiton; Sonja Ingrid Désirée Sandberg; [2003]
    Nyckelord :Svenska modeföretag; Resursbaserat synsätt; Kaos-balans teorin; Normanns teori; strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och jämföra fallföretagens strategiska arbete, beskriva och analysera detta. Vi ämnar göra detta genom att finna och använda de strategiteorier och modeller som på ett mest adekvat sätt förklarar och beskriver hur våra fallföretags strategiska arbete sker. LÄS MER