Sökning: "DALL-E 2"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden DALL-E 2.
1. Fotografering med AI i bilden : En intervjustudie med svenska fotografer om det fotografiska yrket med teknologin artificiell intelligens
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : At the turn of the century, photographers started a transition from analogue to digital photography: a transition which took years to complete. The photographic landscape is now in a new period of development, with new AI-programs based on machine learning. LÄS MER
2. AI image generation tools as an aid in brainstorming architectural visual designs
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : This thesis explores the potential of AI generated images as a means to enhance the design, sketching and brainstorming processes in architecture. The study addresses the challenges faced by architects in generating innovative ideas and overcoming cognitive biases during their sketching phase. LÄS MER
3. Acceptans av text-till-bild genererat material i ett kommersiellt sammanhang : En studie om perspektiv på användande och bilder genererade med DALL·E 2
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Tools using artificial intelligence are being developed at a rapid pace. One of these tools is the text-to-image generator DALL·E 2 which has been developed by OPEN-AI and is meant to generate images solely through text input. LÄS MER
4. AI-assisted Image Manipulation with Eye Tracking
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Image editing tools can pose a challenge for motor impaired individuals who wish to perform image manipulation. The process includes many steps and can be difficult given a lack of tactile input such as mouse and keyboard. LÄS MER
5. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER