Sökning: "DAOUD"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade ordet DAOUD.
1. En numerisk analys av olika scenarier som påverkar släntstabiliteten för en del av projekt Lappen 19 i Munksjöstaden
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Att förebygga trycksår : En litteraturöversikt om sjuksköterskornas erfarenheter av trycksårsförebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Laborativt material vid undervisning om taluppfattning : En systematisk litteraturstudie om hur samt varför lärare använder laborativt material och dess effekter på elevers lärande inom taluppfattning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka hur och varför lärare använder laborativt material i sin matematikundervisning inom taluppfattning, samt undersöka om vilka effekter laborativt material har på elevernas lärande inom taluppfattning i årskurs 1–3. För att besvara dessa frågeställningar har vi gjort en systematisk litteraturstudie för att hitta vetenskapliga studier om laborativt materials användning inom taluppfattning, som vi sedan har analyserat samt sammanfattat. LÄS MER
4. LÄSBARHET I HTML-KOD: EN UNDERSÖKNING AV LÄSFÖRSTÅELSE OCH INBYGGDA TEKNIKER
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Utvecklare har en mängd olika inbyggda tekniker att använda i en utvecklingsmiljö för att underlätta läsbarheten av HTML-kod. Sådana tekniker inkluderar syntaxmarkering, parentesmatchning, indentering, minikarta och kodöversikt. LÄS MER
5. Hur bråkar elever med bråk? : En studie om kritiska aspekter gällande additionsberäkningar av tal i bråkform.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Majoriteten av elever saknar idag förståelsen för hur de ska addera bråktal med hjälp av varierande metoder trots flera års undervisning i bråkaritmetik. Studien syftar till att generera en fördjupad förståelse av de tidigare identifierade kritiska aspekter som årskurs 4 elever möter vid additionsberäkningar av tal i bråkform. LÄS MER