Sökning: "DART-model"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet DART-model.

  1. 1. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sofia Gyllensvärd; [2018]
    Nyckelord :Sport event; customer value; customer value creation; co-creation; servicelogic; service-dominant logic; DART-model; Idrottsevenemang; kundvärde; kundvärdeskapande; co-creation; servicelogik; service-dominant logik; DART-modellen;

    Sammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER

  2. 2. Co-Creating Value through Content Marketing; A multiple case study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anna Lotta Lindström; Anna Jörnéus; [2016-09-27]
    Nyckelord :content marketing; value co-creation; value; service-dominant S-D ; logic; DART model; process-based framework;

    Sammanfattning : The digital revolution has significantly changed the business environments, forcing companies to adapt the processes in the entire organization in order to stay competitive. As a result, researchers have emphasized the potential of co-creating value with customers. LÄS MER

  3. 3. Sharing is caring : A case study of co-creation on Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Johanna Davidsson; Sara Wallin; [2016]
    Nyckelord :Value creation; Co-creation; Social Network Sites; Facebook; DART-model;

    Sammanfattning : The increasing usage of social networking sites, such as Facebook has changed the way that corporations and customer interact with each other. New ways of customer-corporation interactions evolve constantly, enabling customers to participate and co-create value with the corporations. LÄS MER

  4. 4. The Art of Interaction – Engaging with Customers in Online Co-Creation Activities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Marie Kurenbach; Gediminas Norgela; [2015]
    Nyckelord :social media features; customer co-creation; online co-creation; company-customer interaction; DART model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Over decades companies co-created products together with customers. The rise of social media has created new possibilities of collaboration and changed the way how companies can interact with customers. LÄS MER

  5. 5. DART- en modell för värdesamskapande : En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizbet Brittsten; Sanna Pickelner; [2015]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value; co-creation; interaction; DART-model; Service Dominant Logic; värde; samskapande; interaktion; DART-modellen;

    Sammanfattning : Titel: DART- en modell för värdesamskapande - En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lizbet Brittsten och Sanna Pickelner Handledare: Jens Eklinder - Frick och Jonas Molin Datum: 2015 – Maj Syfte: Att kunder intresserar sig för ett värdeskapande tillsammans med företagen och vill delta allt mer i affärsprocesser, framför allt i tjänstesektorn, ligger i tiden. Då vi båda kommer arbeta i en tjänstebransch där det krävs samarbete med kunder, väcktes vårt intresse att fördjupa oss i ämnet. LÄS MER