Sökning: "DART-modellen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet DART-modellen.

  1. 1. Strategier för det nya servicemötet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Cruz; Miranda Ånäs; [2021]
    Nyckelord :Självservice; Självserviceteknologier; Servicemöte; Kundbemötande; Värde; Värdesamskapande; Dart-modellen; Tjänsteverksamheter; Hotellverksamheter; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER

  2. 2. Samskapande av banktjänster kräver sitt regelverk : En analys av bankens relation till kunden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Mandorf; Amnéus Jenny; [2018]
    Nyckelord :Samskapande; DART-modellen; MiFID I; MiFID II; bankbranschen;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur ett regelverk som MiFID II kan påverka förutsättningarna för samskapande i bankbranschen. Teorin i studien baseras på tjänstedominant logik och fokuserar på aspekten samskapande. LÄS MER

  3. 3. VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande inom hustillverkningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Christoffer Hjelm; Per Järvinen; [2018]
    Nyckelord :Samskapande; virtuell verklighet; tjänster; VR; innovationsprocessen; tjänsteinnovationsprocessen; tjänstedominanta logiken; virtuell kundmiljö; virtuella världar; DART-modellen; Innovation Jams; Innovationstävling; incitament.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande av olika varianter av hus inom hustillverkningsbranschen. Genom teoretiska studier och kvalitativa intervjuer har riktlinjer för hur företag kan använda VR-tjänster för samskapande framträtt. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sofia Gyllensvärd; [2018]
    Nyckelord :Sport event; customer value; customer value creation; co-creation; servicelogic; service-dominant logic; DART-model; Idrottsevenemang; kundvärde; kundvärdeskapande; co-creation; servicelogik; service-dominant logik; DART-modellen;

    Sammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER

  5. 5. DART- en modell för värdesamskapande : En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizbet Brittsten; Sanna Pickelner; [2015]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value; co-creation; interaction; DART-model; Service Dominant Logic; värde; samskapande; interaktion; DART-modellen;

    Sammanfattning : Titel: DART- en modell för värdesamskapande - En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lizbet Brittsten och Sanna Pickelner Handledare: Jens Eklinder - Frick och Jonas Molin Datum: 2015 – Maj Syfte: Att kunder intresserar sig för ett värdeskapande tillsammans med företagen och vill delta allt mer i affärsprocesser, framför allt i tjänstesektorn, ligger i tiden. Då vi båda kommer arbeta i en tjänstebransch där det krävs samarbete med kunder, väcktes vårt intresse att fördjupa oss i ämnet. LÄS MER