Sökning: "DMO turism"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden DMO turism.

  1. 1. "Samverkan i all ära, men vad ska det leda till” : - En kvalitativ studie om hur styrande aktörer ser på samverkan som bidragande faktor till hållbar utveckling på en turistdestination

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Fanny Haeggblom; [2021]
    Nyckelord :Samverkan. Destinationsutveckling. Hållbarhet. Destinationshanteringsorganisationer DMO . Kommunikation.;

    Sammanfattning : Hur blir turism framgångsrikt och långsiktigt hållbart? Turismen kan bidra till en positiv utveckling för en destination visar forskning, men också utmaningar och negativ påverkan på platsen. Besöksnäringen i Sverige beskrivs som en viktig länk mellan stad och landsbygd. LÄS MER

  2. 2. Destinationslojalitet i Stockholm : En studie om det strategiska arbetet mot internationella marknader ur ett destinationslojalitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Akkaya; Maria Åberg; [2020]
    Nyckelord :Destination loyalty; visitor loyalty; marketing; marketing strategies; international markets; repeat visitors; repeat visitation; Destinationslojalitet; besökslojalitet; marknadsföring; marknadsföringsstrategi; internationella marknader; återkommande besökare; återbesök;

    Sammanfattning : Over the past several years destination loyalty has begun to take up an increasing amount of focus within the tourism research field. While there are still a number of question marks of its different aspects and true value to the destination, the subject has been described as prioritized. LÄS MER

  3. 3. Regionala DMOs marknadsföring och sociala mediers påverkan

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Mattias Angel; Albert Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Destination management organizations (DMOs) är organisationer som ofta är uppbyggda av två eller flera medlemsorganisationer. En huvudsaklig uppgift som DMOs har är att marknadsföra destinationen. Sociala medier är något som förändrat sättet många organisationer bedriver sin marknadsföring på. LÄS MER

  4. 4. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER

  5. 5. "Det är upplevelsen som är i fokus" : En studie i hur en Destinations-Marknadsförings-Organisation kan förstå turistens förväntningar och skapa den destinationsupplevelse som efterfrågas.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedman; Cornelia Hertzman; Sara Smedberg; [2014]
    Nyckelord :Destination; tourism; DMO; expectations; stakeholder; destination experience; customer focus; target customers; destination marketing; leadership; Destination; turism; DMO; förväntningar; intressenter; destinationsupplevelse; kundfokus; målgrupp; destinationsmarknadsföring; ledarskap;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan DMOs arbeta för att förstå turisternas förväntningar inför en destinationsupplevelse? Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa en förståelse för turisternas förväntningar, både hur de skapas och hur de kan påverka turistens uppfattade destinationsupplevelse. Vi vill även kunna förklara hur turister kan delas in i olika målgrupper baserat utifrån vad de efterfrågar av en destinationsupplevelse. LÄS MER