Sökning: "DOVE"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet DOVE.

  1. 1. En fredsduva. Eller? : En semiotisk visuell analys av ukrainska krigstidsaffischer.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Nataliia Mykhailetska; [2023]
    Nyckelord :Dove of Peace; Poster; Ukraine; Representation; Semiotics; Symbol; Illustration; Acquired disability; Inclusion; Unicef.; Fredsduvan; Affisch; Ukraina; Representation; Semiotik; Symbol; Illustration; Förvärvad funktionsnedsättning; Inkludering; Unicef.;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt fredsduvan som symbol i ukrainska krigsaffischer och vilken påverkan dess gestaltning får för slut resultatet. Syftet med arbetet var att skapa en djupare förståelse i hur en traditionell symbol, i detta fall fredsduvan, kan användas för att skapa en opinion för ett specifikt ändamål. LÄS MER

  2. 2. How does body image relate to brand image? An analysis of brands incorporating the body positivity movement

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julian Flemming; Lisa Anderegg; Maud Stephan; [2022]
    Nyckelord :body positivity; brand management; Dove; Aerie; Victoria’s Secret; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The importance of body positivity is visible in its remarkable media presence. The movement entails challenges such as opportunities for brands. LÄS MER

  3. 3. The end of the timber frontier in northern Sweden : early logging, natural forests and the frontier concept

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Alice Cosatti; [2022]
    Nyckelord :timber frontier; Northern Sweden; Tjeggelvas nature reserve; Piteälven; Norrbotten; high-grading;

    Sammanfattning : The Fennoscandian forests experienced drastic changes in the 19th century. The high demand for timber during the European industrialization pushed the timber companies towards increasingly remote forest landscapes for resource extraction. LÄS MER

  4. 4. Dags att ändra skönhetsidealen : Dove Reverse selfie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Amna Basil Hussain; [2022]
    Nyckelord :Skönhetsideal; Femvertising; Kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : Feminism som marknadsvara - en semiotisk analys av Doves  Reverse selfie kampanj. Varje dag utsätts vi för reklam med olika kommersiella budskap. Det är därför det är viktigt för företag att marknadsföra sig med något speciellt för att sticka ut. Flera företag har börjat ta del av samhällsdiskurser som marknadsstrategi. LÄS MER

  5. 5. “Nel segno dell’anguilla”  : Osservazioni traduttologiche sulla traduzione italiana di “Ålevangeliet” di Patrik Svensson.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Kristina Groot Jensen; [2022]
    Nyckelord :Nel segno dell anguilla; Ålevangeliet;

    Sammanfattning : Questa tesi si è concentrata sullo studio della traduzione degli elementi culturospecifici noti come realia dallo svedese all'italiano sulla base del quadro teorico degli studi di traduzione. Lo studio dei realia è importante poiché questi elementi senza corrispondenza diretta nella lingua di arrivo pongono una sfida nella resa e talvolta risultano anche difficili da distinguere in un testo. LÄS MER